در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس تربت‌جام مطرح شد؛
فرماندار تربت‌جام از برگزاری 162 برنامۀ فرهنگی، ورزشی، بصیرتی، جهادی، عمرانی با شعار«ما مقتدریم» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های پنج‌گانه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 19 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، مرتضی حمیدی در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سال هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک سرمایه بی‌نظیر جریان ساز به‌عنوان دانشگاه جنگ در آموختن درس ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت برای ملت ایران اسلامی است.

وی با اعلام اینکه 162 برنامۀ فرهنگی، ورزشی، بصیرتی، جهادی، عمرانی با شعار«ما مقتدریم» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های پنج‌گانه این شهرستان افزود: تبیین دستاوردهای عظیم دفاع مقدس که روحیه جهاد، ایمان، خودباوری، ایستادگی، مقاومت، اقتدار و مشارکت مردمی را به جامعه تزریق کرد باید برای همیشه حفظ شود.

فرماندار تربت‌جام تقدیم بیش از 631 شهید این شهرستان را نقش مهم مردم منطقه در مشارکت امنیت پایدار ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با سلاح ایمان و باورهای دینی در مقابل ارتش دنیا ایستاد، تا اقتدار جمهوری اسلامی به جهانیان ثابت شود.

وی کمک‌های مؤمنانۀ امروزه در حوزه سلامت را نمونۀ دیگری از مشارکت مردم در اقتدار ایران دانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس درس‌هایی بزرگی به ما آموخت که امروز به یک فرهنگ غنی در برون‌رفت از مشکلات مختلف با مشارکت مردم همانند دوران دفاع مقدس که با اخلاص در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ تحمیلی پای‌کار بودند.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام با اشاره به ۵۰ عنوان ویژه‌برنامۀ محوری در فضای مجازی و حقیقی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان گفت: برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقتدریم» با محوریت شهید و شهادت همچنین پاسداشت رزمندگان و ایثارگران، خاطره رشادت‌ها و دلاور مردی‌های عزیزان این مرزوبوم در هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان با تأکید به اینکه مدیران و مسئولان اجرایی به لحاظ اخلاقی مُلزم به حضور میدانی باروحیه انقلابی و جهادی در پشتیبانی از برنامه‌های گرامیداشت این هفته هستند، افزود: انتشار عکس نوشته و وصیت‌نامه شهدا در فضای مجازی، دیدار با امامان جمعه، عطرافشانی و گل‌باران مزار، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت و به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت حسینی در سامانه شاد از برنامه‌های مهم پیش‌بینی‌شده در سطح شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به بیش از 4 هزار بسیجی شهرستان دوران پرافتخار دفاع مقدس را درک کردند، ادامه داد: عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در دنیا موج می‌زند اما براثر غفلت فرهنگ ایثار و شهادت این فرهنگ ناب مقداری گردوغبار به خود گرفته است و عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف حاصل از غفلت‌هایی است که باروحیه جهادی و انقلابی فاصله گرفتیم.

وی تأکید کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند مدیران باروحیه انقلابی، جهادی و دفاع مقدسی وارد عرصه میدان خدمت نمایند تا شاهد پیامدهای خوب و قوی‌تری در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی از بیش ۳۶ کشور اسیر داشتیم که رژیم بعث عراق را به لحاظ تجهیزات نظامی و نیروی انسانی پشتیبانی می‌کردند، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با نگاه انقلابی، جهادی و ایثارگری در مقابل دنیای کفر و ظلم جانانه مقاومت و ایستادگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و قابلیت‌های نظامی در حوزه ساخت تجهیزات هوایی، دریانوردی، زمینی، برد موشک‌های نقطه زن، دفاعی ، پهپادی و بازدارندگی همه از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار