دختران پینگ‌پنگ‌باز ایران در آستانه کار بزرگ و تاریخی «جهانی‌شدن»مسئولان استان خراسان رضوی پاداشی ۱۰‌میلیونی به مهشید اشتری با شروع قهرمانی آسیا دادند.
کد خبر: ۹۹۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 20 September 2021

تابناک رضوی: سه روز است که دختران پینگ‌پنگ‌باز تیم ملی ایران در دوحه قطر ساکن شده‌اند. تیم ملی تنیس‌روی‌میز زنان ایران قرار است از ۶ تا ۱۳ مهر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. مهشید اشتری، ورزشکار مشهدی، به‌همراه ندا شهسواری، شیما صفایی، ملیکا کرمی، پریناز حاجیلو و مریم فرعی، ملی‌پوشان ایران در این دوره از مسابقات هستند که با هدایت حمیده ایرانمنش روز جمعه به محل برگزاری مسابقات اعزام شدند، اما پینگ‌پنگ بازان تا‌زمانی‌که قهرمانی آسیا برگزار شود، در مسابقات تور جهانی این رشته شرکت می‌کنند.

خوشبختانه این تور هم در قطر برگزار می‌شود و ورزشکاران می‌توانند از این مسابقات برای کسب آمادگی بیشتر استفاده کنند. از امروز این تور جهانی شروع می‌شود که تنیس‌بازان خوب دنیا در آن حضور دارند.


شروع دوباره برای اشتری
سال‌۹۹ به‌هیچ‌وجه برای مهشید اشتری، نابغه مشهدی تنیس‌روی‌میز، خوشایند نبود. او در انتخابی تیم ملی و حضور در قهرمانی آسیا ناکام ماند و نشان داد از روز‌های اوجش فاصله گرفته بود؛ اما با آغاز سال جدید و ۱۴۰۰، او دوباره به روز‌های طلایی خود بازگشت و در انتخابی تیم ملی درخشید و به رنکینگ اول خود در کشور بازگشت. او چندین ماه است که در اردو‌های تیم ملی به تمرین می‌پردازد و از آمادگی خوبی برخوردار است.


اهدای پاداش ۱۰‌میلیونی
اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی وعده پاداش ۱۰‌میلیون‌تومانی به ملی‌پوشان حاضر در مسابقات آسیایی و جهانی را اعلام کرده بود که در‌نهایت روز گذشته روابط‌عمومی هیئت استان از تحقق این وعده برای این دختر ملی‌پوش خبر داد. چندی‌پیش نیز در مراسمی با حضور فتاحی، مدیرکل ورزش استان و سروری معاونت ورزش بانوان خراسان، در خانه تنیس‌روی‌میز استان جوایز نقدی دومیلیون تومانی از‌سوی هیئت استان به اشتری و ادیبیان به‌عنوان پینگ‌پنگ‌بازان راه‌یافته به تیم ملی اهدا شد؛ اما خبری از حقوق یا کمک مالی فدراسیون به ورزشکاران وجود ندارد.


ملی‌پوش مشهدی در فکر لژیونرشدن
مهشید اشتری تنها‌پینگ‌پنگ‌باز خراسان رضوی است که به‌همراه ۴ ملی‌پوش دیگر باید در قهرمانی آسیا به رقابت بپردازد. او درباره حضور دوباره‌اش در مسابقات بین‌المللی، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قرار است قبل از مسابقات قهرمانی آسیا‌۲۰۲۱ دوحه قطر در مسابقات پرو تور جهانی قطر شرکت کنیم و بعد از آن در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا خواهیم کرد. برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان باید جزو ۱۰ تیم برتر مسابقات آسیایی بانوان شویم و تا‌به‌حال ما نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. امیدوارم برای اولین بار بتوانیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست بیاوریم.

پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش مشهدی با اشاره به اهداف خود ادامه داد: لژیونرشدن و حضور در المپیک۲۰۲۴ فرانسه از برنامه‌های آینده من خواهد بود و امیدوارم با توکل به خدا و تلاش مستمر به آن برسم.
اشتری درباره اهدای پاداش ازسوی ورزش استان تصریح کرد: با رایزنی‌های رئیس هیئت استان با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مساعدت مالی به‌منظور حضورم در مسابقات آسیایی صورت گرفت.


در آستانه کار بزرگ و تاریخی
حمیده ایرانمنش، مربی جوان تیم ملی، که هدایت دختران را در سال‌های اخیر برعهده داشته است، می‌گوید هدف تیم ملی تنیس‌روی‌میز ایران در قهرمانی آسیا، قرار‌گرفتن بین ۱۰ تیم برتر و کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی این رشته برای اولین بار است و به‌همین‌خاطر دختران ایران باید دست به یک کار تاریخی بزنند.

ایرانمنش درباره وضعیت آمادگی تیم تصریح کرد: اردو‌های متعددی را پشت‌سر گذاشتیم. وضعیت بازیکنان بهتر شده است و اکنون آمادگی نسبی خوبی دارند. البته قبل از این هم گفته‌ام کمبود مسابقه داریم، اما خوشبختانه قبل از قهرمانی آسیا در تور جهانی قطر شرکت می‌کنیم و بازیکنان محک می‌خورند. سطح این رقابت‌ها خیلی بالاست و احتمال دارد با یک بازی حذف شوند؛ البته بستگی به قرعه‌شان دارد. امیدوارم در این مسابقات چندین بازی انجام بدهیم تا شرایط مسابقات بین‌المللی برایمان ایجاد شود و در مسابقات تیمی آسیایی عملکرد خوبی داشته باشیم.

او افزود: کشور‌های خوبی در قهرمانی آسیا حضور دارند و ۱۰ تیم برتر جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست می‌آورند. اولین هدف ما کسب سهمیه جهانی است. رنکینگ دور قبل ما یازدهم بود که امیدوارم امسال به جمع ۱۰تیم راه پیدا کنیم و سهمیه را به دست بیاوریم. کشور‌هایی مثل قزاقستان و ازبکستان از رقبای اصلی ما هستند که در این رقابت‌ها حضور دارند. اگر جزو ۱۰ تیم قرار بگیریم، برای صعود به جمع ۸ تیم، سنگاپور و هند هم روبه‌روی ما هستند که کار سخت است. در این دوره ۶ تیم برتر دور قبلی در مراحل اول مسابقه نمی‌دهند و ۱۴ تیم دیگر برای قرار‌گرفتن بین ۱۰ تیم و در‌نهایت ۸ تیم برتر، رقابت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی به انگیزه ملی‌پوشان برای شرکت در قهرمانی آسیا اشاره و خاطرنشان کرد: استرس بر بازیکنان حاکم است؛ چون مسابقه‌ای نداده‌اند، اما در تور جهانی قطر حضور داریم که شرایط را بهتر می‌کند. امیدوارم با یک بازی حذف نشویم و چندین مسابقه بدهیم تا شرایط را بهتر کنترل کنیم؛ اما انگیزه خوبی داریم و هدفمان کسب سهمیه جهانی است. امیدوارم در این دوره بهتر از قبل کار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار