۵۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی فراهان زیرکشت پاییزه رفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فراهان گفت: ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان سال زراعی جاری زیر کشت پاییزه انواع محصولات شامل گندم،حبوبات و جو دیم و آبی رفت.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 16 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،ولی‌الله یارمحمدی افزود: این شهرستان با ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتاراراضی زیر کشت گندم دیم، پنج هزار هکتار حبوبات دیم و پنج هزار هکتار جو دیم رتبه اول تولید محصولات دیم در استان مرکزی را دارد.
وی تاکید کرد: سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتارگندم آبی و پنج هزار هکتار جو آبی در این شهرستان کشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اظهار داشت: از ۲۳ هزار هکتار اراضی کشت آبی فراهان تاکنون در یک‌هزار و ۹۵۸ هکتار آن طرح سیستم‌های آبیاری نوین اجرا شده و تا پایان سال ۱۳۷ هکتار نیز به این سطح افزوده می‌شود.
یارمحمدی یادآورشد: نظام آبیاری حاکم بر اراضی کشاورزی این شهرستان با استفاده از منابع آبی چشمه و قنات انجام می‌شود و کوچک بودن اراضی کشاورزان مانع از اجرای سیستم‌های آبیاری بارانی است.
وی گفت: ۲۶۵ تن بذور اصلاح شده مناسب و مرغوب سال زراعی جاری در راستای مقابله با خشکسالی بین کشاورزان توزیع شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اضافه کرد: استفاده از بذور اصلاح شده و مقاوم به خشکی، بهره‌گیری از کودهای آلی و پتاسه، جانمایی مناسب بذر و رعایت عمق جایگاه کشت،استفاده از سیستم‌های مکانیزاسیون و کشاورزی حفاظتی ، بهره‌گیری از نباتات علوفه‌ای دیم در تناوب با غلات همچنین کاشت گیاهانی مثل کاملینا،گلرنگ و حبوبات دیم در تناوب با گندم و جو دیم، رعایت آیش و تناوب، استفاده از ارقام پربازده وکم آب بر در اراضی مرغوب و کشت گیاهان دارویی در اراضی کم بازده از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی درسال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار