رئیس بسیج سازندگی کشور  

بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی در خراسان جنوبی

۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 11 December 2021
 
رئیس بسیج سازندگی کشور  در آیین بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق‌های قرض‌الحسنه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در خراسان جنوبی فعال شده که۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی امروز به بهره برداری رسید.
سردار زهرایی افزود:از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدایی در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به شیوه مردمی دولت جدید، در هفته بسیج با رئیس جمهور دیدار داشتیم و بسته جامع محرومیت‌زدایی و مردم پایه را ارائه کردیم.
سردار زهرایی همچنین در خصوص اجرای پروژه های آبرسانی مغفول مانده در کشور گفت: بسیج سازندگی به همراه وزارت نیرو، مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) وارد عمل شده تا به 7 هزار و 200 روستا آب شرب و 5 هزار و 500 روستا آب کشاورزی برسد.وی گفت: تسهیلات 4 درصد تا سقف 50 میلیون تومان و 7 ساله به زودی در اختیار صندوق های قرض الحسنه قرار خواهد گرفت.
رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: برای رفع محرومیت‌ها ۴۲ هزار گروه جهادی و ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدا در استان‌ها تشکیل شده است و گروه‌های جهادی در شورا‌های جهادی کار نظارتی و معنابخشی انجام می‌دهند، اما در قرارگاه‌ها این فعالیت ها عملیاتی می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم گفت: اقتصاد مقاومتی صنعت پایه نیست بلکه بر محور اشتغال خانگی و توانمندی خانوارها استوار است.
سردار قاسمی با بیان اینکه ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه روستایی یک الگوی بسیار خوب است، افزود: از آنجایی که تعاونی‌ها با چالش‌هایی در گذشته رو به رو بودند، در مورد صندوق‌ها با مشورت و همفکری قدم برداشتیم تا مشکلات آنها رفع شود.
 
وی گفت: در شرایط تحریم‌های اقتصادی، صندوق‌های قرض الحسنه توانسته‌اند به ویژه به روستائیان و مردم مناطق محروم کمک کنند.
فرمانده سپاه انصارالرضای استان همچنین افزود: در تشکیل صندوق‌ها خوب کار کرده‌ایم ولی در مورد بازاریابی و سرمایه در گردش محصولات کارگاه‌های اشتغال خرد خانگی باید بیشتر کار شود.
 در ادامه  این آیین  از تسهیل گران و مسئولان صندوق های قرض الحسنه برتر خراسان جنوبی تجلیل شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار