پلمب ۶ واحد اقامتی متخلف در قم

بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ۶ واحد اقامتی متخلف شامل ۵ خانه مسافر و یک هتل را پلمب کردند.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 24 March 2022

به گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی،‌ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در جریان بازرسی از واحد‌های اقامتی قم مشکل اصلی این واحد‌های متخلف را نداشتن مجوز به روز، نداشتن نرخ نامه‌های مصوب و دریافت مبالغ بیشتر نرخ‌های مصوب برای پذیرش مسافر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این واحد‌های متخلف در نظارت‌های مستمر گروه‌های نظارتی در نوروز شناسایی شدند و به دلیل دریافت مبلغ بیشتر از مسافران بر خلاف نرخ‌های مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلمب شدند.

ارجمندی افزود: از این واحد‌های اقامتی تعهدهای لازم اخذ می‌شود تا طی روز‌های آینده مشکلات خود را رفع کنند و به فعالیت ادامه دهند تا در روز‌های تعطیلات نوروزی که همچنان با ورود مسافر روبه رو هستیم دچار مشکل و کمبود تخت اقامتی نشویم.

وی ادامه داد: از ابتدای نوروز امسال ۲۶۴ مورد بازرسی و نظارت بر واحد‌های اقامتی شهر قم انجام شده که در ۱۲۷ مورد تذکر و ۴۱ مورد اخطار برای واحد‌های اقامتی متخلف صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر کاهش موارد دریافت مجوز فعالیت خانه‌های مسافر از ۲۷ مورد به ۵ تا ۶ مورد، گفت: تاکنون ۱۲۷ خانه مسافر اقدام به دریافت مجوز کردند.

ارجمندی افزود: هر واحدی که برای دریافت مجوز اقدام کند ظرف یک هفته مجوز برای این دسته از واحد‌های اقامتی صادر می‌شود.

وی گفت: خانه‌های مسافر در صورت داشتن چند شرط اصلی شامل امنیت مسافر و استحکام و امنیت ساختمان در مدت یک هفته مجوز لازم را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار