وی افزود: تجارت الکترونیک یک فناوری و شیوه نوین در فضای کسب و کار و تجارت است و در حال حاضر هم صاحبان حوزه تجارت و هم مصرفکنندگان به استفاده از این فناوری روی آوردهاند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه برنامهریزیهای گستردهای برای توسعه تجارت الکترونیک در استان انجام گرفته است، ادامه داد: در راستای ارتقای شاخصهای کمی و کیفی شرکتهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی تا پایان امسال برنامههایی پیشبینی شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش و کارگاههای آموزشی در زمینه نماد اعتماد الکترونیک از جمله برنامههایی است که به منظور ارتقای شاخص کیفی شرکتهای دارای این نماد در دستور کار قرار گرفته است.
غفوریمقدم گفت: برای نخستین بار پیشنهاد برگزاری همایش ملی نماد اعتماد الکترونیک از سوی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یک الگو برای اجرا به تمامی استانها ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه توزیع کالا در کشور یک ضرورت است، ابراز کرد: این شبکه در حال حاضر دارای گستردگی غیر منطقی است و توسعه تجارت الکترونیک میتواند به اصلاح مشکلات شبکه توزیع کالا در ایران کمک کند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر مصرفکننده از حلقه تولید تا توزیع هزینه زیادی را متحمل میشود، لذا توسعه تجارت الکترونیک کاهش هزینههای ناشی از واسطهگری در فروش کالاها را نیز به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور شناساندن و آشنایی عموم با مبحث تجارت الکترونیک و نماد اعتماد الکترونیک که به شرکتهای توزیع کالا اعطا میشود، نیازمند فرهنگسازی هستیم.