بازسازی میدان راه آهن با نمای فرش ایرانی

میدان تاریخی راه آهن که بیش از 75 سال پیش در نخستین ایستگاه راه آهن کشور ساخته شده است با نمای فرش ایرانی بازسازی شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 03 October 2015
نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به اهمیت میدان آهن به عنوان یکی از مهمترین مبادی ورودی پایتخت و همچنین موقعیت اجتماعی، اقتصادی و حمل و نقلی این میدان گفت: بازسازی این میدان با توجه به وجود شش نوار عبوری حمل و نقلی در شبکه های دور میدان، ضرورت ارایه خدمات بهینه به مسافران و همچنین تسهیل تردد خودروها توسط سازمان زیبا سازی شهر تهران در 2 فاز طراحی شد. 
وی افزود: فاز نخست طرح بازسازی میدان راه آهن از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا شد که در آن حفظ طرح کلاسیک و تقارن مرکزی بر اساس سبقه تاریخی این میدان مورد توجه قرار گرفت.
شهردار منطقه 11 تصریح کرد: در طراحی جدید میدان راه آهن توجه به حفظ آثار و هویت تاریخی شهر تهران و جذب گردشگر و بازسازی این میدان با شکل تاریخی خود مد نظر قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: طراحی این میدان شامل یک جزیره میانی به مساحت سه هزار و 50 مترمربع با یک آبنما به مساحت 240 مترمربع، چهار باغچه حاشیه ای و باغچه های مربعی در درون کف سازی است. 
آبادیان گفت: نورپردازی دیواره ها، ایجاد فواره ها و آبفشانه ها، فضای سبز پیرامونی میدان، نصب پایه چراغ های سه متری، نصب LED در کف میدان و نصب مبلمان شهری نیز در فاز نخست اجرا شد.
براساس این گزارش، فاز 2 بازسازی میدان راه آهن که در فضای پیرامونی میدان و خیابان شوش شرقی و غربی اجرا می شود، شامل بهسازی دیواره ساختمان راه آهن در جنوب غربی میدان، نورپردازی، مبلمان و تاسیسات شهری، ساماندهی شبکه ترافیک سواره و پیاده و انتقال پایانه اتوبوس و تاکسی ضلع جنوب میدان به پایانه معین است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار