در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی مطرح شد؛

با الگو شدن فرهنگ قرآنی در جامعه بسیاری از مشکلات حل خواهند شد

شریفی دربخشی از سخنان خود باتاکید براهمیت قرائت قرآن وتوجه به مفاهیم آیات قرآنی تصریح کرد: درجهت الگو شدن ارزش ها و مفاهیم قرآن درزندگی روزمره و انس گرفتن جوانان با آیات الهی باید بیش از پیش تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 05 October 2015
جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان باحضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط درسالن شیخ صفی استانداری برگزارشد.

به گزارش تابناک اردبیل، در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی انسان گفت: برای افزایش سطح کیفی فعالیت های قرآنی دستگاه های متولی بایستی با برنامه ریزی مناسب در جهت تقویت برنامه ها و فعالیت های قرآنی گام های موثرتری را بردارند تابتوانیم با توسعه وگسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی درسطح استان توسعه و تعالی همه جانبه دراین زمینه را شاهد باشیم.

طاهر شریفی با اشاره به تاثیر گذاربودن تشویق و ترغیب خانواده ها به امر قرآن آموزی افزود: خانواده ها نقش عمده ای درامر هدایت فرزندان خود به سمت و سوی کلاس های قرآنی و آموزش قرآن کریم دارند و این مهم اگرمحقق شود ما شاهد حضور چهره های برتر قرآنی جدید دراستان اردبیل خواهیم بود.

وی ادامه اداد: اگر فرهنگ جامعه برگرفته از مفاهیم عالی قرآنی شود، بسیاری از معضلات و مشکلات به خودی خود حل خواهند شد.

شریفی دربخش دیگری از سخنان خود باتاکید براهمیت قرائت قرآن وتوجه به مفاهیم آیات قرآنی تصریح کرد: درجهت الگو شدن ارزش ها و مفاهیم قرآن درزندگی روزمره و انس گرفتن جوانان با آیات الهی باید بیش از پیش تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تقویت فعالیت های قرآنی، به پیشرفت استان درعرصه های مختلف کمک می کند گفت: باتوجه به اینکه از سوم تا هشتم دی ماه به عنوان هفته قرآن وعترت دراستان نامگذاری شده است بایستی تمامی دستگاه های فرهنگی و دست اندرکاران امر از هم اکنون برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های قرآنی این هفته و انسجام بخشی به فعالیت های قرآنی و جلوگیری از موازی کاری دراین حوزه همکاری های مطلوب را داشته باشند چراکه هرچه قدربرنامه های قرآنی تقویت وگسترش یابد از هر جهت چه از لحاظ مادی وچه به لحاظ معنوی شاهد پیشرفت خواهیم بود.

وی به برنامه ها و فعالیت های قرآنی درهفته قرآن وعترت دراستان اشاره کرد و خاطر نشان نمود: برگزاری جشنواره های شعر و ادبیات قرآنی، فیلم و فیلم نامه نویسی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی – برگزاری مسابقات آواها و نغمات، حفظ و تلاوت قرآن کریم، مقالات، نشریات، برگزاری کارگاه علمی وآموزشی، برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات قرآنی، نصب المان و نشانه های قرآنی درسطح شهر از جمله برنامه ها و فعالیت هایی است که درطول هفته قرآن و عترت با همکاری دستگاه های ذی ربط در استان برگزار خواهدشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار