خط ملی اعتیاد؛ مشاوره تلفنی رایگان در راستای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد

مديركل بهزيستي خراسان رضوي گفت: خط ملي اعتياد ( 09628) هر روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگويي وارائه مشاوره رایگان به خانواده‌های دچار معضل اعتیاد مي‌باشد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ 07 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، مسعود فيروزي با بیان این مطلب اظهار کرد: خط ملي اعتياد همواره پاسخگويِ والدينِ نگران، معلمان، مشاوران، خانواده‌ها و هركسي كه در راستاي معضلِ اعتياد سوال و مسئله‌اي دارد، مي‌باشد. تمامي افرادي كه درخصوص موضوع اعتياد نياز به بهره‌مندي از مشاوره به‌صورت رايگان را دارند، مي‌توانند با خط 09628 تماس گرفته و آموزش‌هاي لازم را از متخصصين اين حوزه دريافت نمايند. اگر تماس‌گيرنده نياز به ارجاع داشته باشد، در صورت تمايل خودِ فرد، توسط متخصصين به مراكز و موسسات خاص ارجاع داده مي‌شود.
وي با بيان اينكه بيش از ۲۰ مشاور در پشت این خطوط قرار دارند و آماده‌ی ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌های دچار معضل اعتیاد می باشند، گفت:اين خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی و مشاوره تخصصی به افرادی است که درباره پیشگیری از اعتیاد و نیز درخصوص نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت هستند، اطلاعات تخصصی ارائه می‌دهند.
مديركل بهزيستي خراسان رضوي افزود: به‌طور مثال يكي از مواردي كه اخيرا در اين خصوص داشتيم، مادرِ نگراني بود كه مكالمه تلفني فرزندش را با دوستِ او شنيده بود و متوجه شده بود كه دوستِ فرزندش مواد مصرف مي‌كند. اين موضوع باعث تشويش و نگراني مادر شده بود و درعين‌حال نمي‌دانست كه اقدام صحيح و مناسب چيست. خط ملي اعتياد در همين راستا به صورت تلفني مشاوره‌هاي لازم را درمورد روش برخورد صحيح در اين موقعيت‌ها به خانواده‌ها ارائه مي‌دهد.
وي افزود: حتي گاهي فردِ مصرف‌كننده با اين خط تماس مي‌گيرد و مشكلاتش را بازگو مي‌كند و مشاوره مي‌گيرد. به‌طور مثال فردي كه روش‌هاي درماني متعددي را استفاده كرده و نتيجه‌اي نگرفته و مستاصل است جهت دريافت مشاوره با اين شماره تماس مي‌گيرد. در اين حالت مشاورها باتوجه به نوع مصرف و شرايط آن فرد او را به نزديك‌ترين مركز درماني محل سكونتش در شهر و محله مورد نظر او معرفي مي‌كنند.
فيروزي ضمن تاكيد بر اينكه آگاه‌سازی و ارائه خدمات در راستای پیشگیری،درمان وکاهش آسیب ناشی از اعتیاد یکی از وظایف محوله سازمان بهزیستی می‌باشد، گفت: خط ملی اعتیاد (09628) به صورت تخصصی درحیطه مذکور می‌تواند پاسخگوی تماس گیرندگان باشد و راهکارهای اساسي و مناسب را جهت درمان اعتیاد، پیشگیری از مصرف مواد، ارجاع به مراکز درماني و بازتوانی اعتیاد انجام دهد.
وي خاطرنشان كرد: ارتباط مستمرودائمی، ارتباط دوطرفه بین مردم ومسئولان درحوزه پیشگیری ودرمان اعتياد و همينطور اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه پیشگیری از اعتیاد از جمله اساسي‌ترين وظايف خط پيشگيري از اعتياد مي‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار