برخورد پلیس با قمه‌زنی در ملاء عام+ نظر رهبری

تابناک تهران - سردار ساجدی نیا فرمانده پلیس تهران اعلام کرد: اگر موضوع قمه‌زني در ملا عام صورت گيرد پليس برخوردهاي لازم را با آن انجام مي‌دهد ، اين در حالي است که در رابطه با موضوع علامت‌ کشي مقررات لازم در شهر تهران را مشخص کرده‌ايم و همچون سنوات گذشته برخورد خواهيم کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 17 October 2015
به گزارش تابناک تهران فرمانده انتظامي تهران بزرگ در تشريح تمهيدات و تسهيلات ترافيکي و انتظامي پليس پايتخت در ايام محرم الحرام به خبرنگار ما گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده همچون سال هاي گذشته اقدامات لازم براي اين ايام به خصوص روزهاي تاسوعا و عاشورا پيش بيني شده تا خيل عظيم عزاداران حسيني با حضور در مجالس عزاداري و حسينيه ها به مراسم خود بپردازند.

وي با اشاره به اينکه پليس برنامه هاي ويژه اي براي ماه محرم به ويژه دهه اول در پايتخت در نظر گرفته است، گفت: در اين طرح ها که با حضور ماموران پليس در دهه اول محرم به اجرا در مي آيد عبور و مرور شهروندان و دسته هاي عزاداري تسهيل مي شود.

سردار ساجدي نيا تصريح کرد: هيچ گونه محدوديت ترافيکي نداريم و با همکاري هيئتهاي مذهبي، تردد دسته هاي عزاداري بدون مشکل انجام مي شود و در اين خصوص اطلاعات لازم به مديران هيئت ها داده شده است تا داربستها را در مناطقي که موجب ايجاد مشکل در ترافيک مي شود، نصب نکنند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ، با قدرداني از مسئولان هيئت هاي مذهبي تهران، گفت: طي نشست هايي که پليس با مسئولان اين هيئت ها داشته است اميدواريم امسال نيز شاهد همکاري خوب مردم با پليس به منظور برگزاري مراسم هاي سوگواري در ماه محرم باشيم .

رئيس پليس پايتخت، با اعلام تمهيدات ترافيکي ماه محرم در شهرها به ويژه مراکز مذهبي و حسينيه ها اظهار داشت: پليس پايتخت در نشست هايي که با مسئولان هيئت هاي مذهبي داشته اعلام کرده است که اگر هيئتي در کنار خيابان اصلي استقرار داشته و برپا مي شود بايد ضمن استفاده از تجهيزات ايمني و ترافيکي همچون چراغ هاي چشمک زن و تابلوهاي راهنمايي، داربست هاي هيئت را مشخص کند تا مشکلي براي تردد خودروها و شهروندان پيش نيايد.

وي با بيان اينکه در حوزه ترافيک، طرح ‌هاي ترافيکي پيش‌بيني شده است، گفت: کليه مسيرهايي که عزاداران در تکايا و حسينيه‌ها مي‌توانند به راحتي به انجام عزاداري بپردازند، مورد شناسايي قرار گرفته و تمامي اقداماتي که به اين عبور و مرور تسهيل مي بخشد در نظر گرفته شده است اما به شهروندان نيز توصيه مي شود که در شب هاي سوگواري از مسيرهاي امن خيابان و محلات تردد داشته باشند.

سردار ساجدي‌نيا همچنين اظهار داشت: سرکلانتر و روساي کلانتري‌هاي تهران جلسات متعددي با مسئولان هيئت‌هاي عزاداري داشته‌اند و برنامه‌ريزي‌هايي در زمينه همکاري هر چه بيشتر انجام شده است.

وي با تاکيد بر اين موضوع که ساعت خاصي براي برپايي هيئت‌هاي عزاداري اعلام نشده است، افزود: گرچه ساعت خاصي براي برپاي تکايا و مراسم عزاداري در هيئت هاي مذهبي تعيين نشده، اما مسئولان هيئت‌ها همچون سنوات گذشته عمل مي‌کنند و خود مراعات مسائلي چون رعايت حقوق شهروندي و عدم ايجاد مزاحمت هاي صوتي براي همسايه ها را خواهند داشت.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه اهم برنامه ريزي هاي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ را به اين شرح اعلام کرد و گفت: شناسايي محل‌ها و مسيرهاي برگزاري عزاداري حسيني اعم از مساجد، تکايا، حسينيه‌ها و اولويت‌بندي آن‌ها، برگزاري جلسات مشترک با مسئولان هيئت‌ها و ارائه نکات ايمني، انضباطي، ترافيک و تنظيم صورتجلسه، برگزاري جلسات مشترک با مسئولان انتظامي، شهرداري، آتش‌نشاني و اورژانس توسط روساي مناطق براي تعامل و همکاري مطلوب در دهه اول محرم و تنظيم صورتجلسه، برگزاري جلسات هماهنگي و آموزشي براي پليس ياران محرم هيئت‌هاي عزاداري، اجراي تمهيدات ترافيکي لازم به منظور اعمال محدوديت‌هاي مقطعي در محدوده مسير حرکت دسته‌هاي سينه‌زني و برگزاري مراسم با حضور 100 درصد عوامل راهور تهران بزرگ از ديگر اقدامات پليس پايتخت در ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان است.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه گشت هاي انتظامي و راهور پليس در محلات مستقر هستند، افزود: شهروندان در صورت برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و همچنين مجرماني که در پي سوء استفاده از خلوتي منازل و خودروهاي پارک شده در کنار خيابان هستند، سريعا مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 و يا نزديکترين گشت انتظامي مستقر در محل گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسيدگي شود.

سردار ساجدي نيا، با تاکيد بر اين مطلب که همه ساله همياران محرم و پليس هاي افتخاري در کنار هيئتهاي عزاداري حضور خواهند داشت، اظهار کرد: همياران محرم و پليس افتخاري در هيئت هاي مذهبي همواره حضور دارند ودر حوزه ترافيکي و انساني به پليس کمک مي کنند.

وي در بخشي از سخنان خود به مراسم قمه زني در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در سالهاي گذشته بحث قمه‌زني در شهر تهران کاهش يافته است. همچنين اگر موضوع قمه‌زني در ملا عام صورت گيرد پليس برخوردهاي لازم را با آن انجام مي‌دهد ، اين در حالي است که در رابطه با موضوع علامت‌ کشي مقررات لازم در شهر تهران را مشخص کرده‌ايم و همچون سنوات گذشته برخورد خواهيم کرد.

پایگاه خبری پلیس همچنین افزود، وي در پايان ضمن تسليت مجدد ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و ياران با وفايش از شهروندان خواست، در برقراري تعامل و همکاري کامل با عوامل پليس در اجراي تمهيدات انتظامي و ترافيکي تلاش کنند و از برپايي خيمه عزاداري در حاشيه خيابان‌ها و کوچه‌هايي که امکان تردد در آن به سختي انجام مي گيرد خودداري کنند.

برخورد پلیس با قمه‌زنی در ملاء عام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار