رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: اینکه خبرنگاران مشهدی در روز زیارتی امام هشتم(ع) به نیابت از خبرنگارن شهید غزه نایب الزیاره می‌شوند بیانگر ادامه دادن راه آنهاست.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸ 02 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص طرح نائب الزیاره اظهار کرد: طرح «نائب الزیاره» یک کار محتوایی بسیار ارزشمند است که  شهرداری مشهد آن را برگزار کرده است. محوریت این طرح امسال، زیارت به نیابت از شهدای خبرنگار غزه و همچنین نیابت از شهدای خدمت است.

وی ادامه داد: طرح نائب‌الزیاره بودن به نمایندگی از شهدای خبرنگار در غزه در راستای دیپلماسی عمومی تعریف می‌شود و پیام این طرح، وحدت و همدلی با مردم مظلوم غزه است. خبرنگاران در تمام جهان دارای مصونیت هستند و نباید به دلیل انجام وظیفه صنفی خودشان که ذاتا آگاهی بخشی به افکار عمومی و انعکاس اخبار است، مورد تهاجم واقع شوند.

محمودی مهماندوست با اشاره به نامه تاریخی اخیر رهبر فرزانه انقلاب به دانشجویان آمریکایی مدافع فلسطین که آنان را ایستاده در مسیر درست تاریخ در حال ورق خوردن خطاب کردند، اظهار کرد: شهدای خبرنگار غزه با خطرنگاری در مسیر درست رسانه ایستادند و با بذل جان و خون، به خوبی رسالت روشنگری خودشان را ایفا کردند و در قلب تاریخ جاودان شدند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور بیان کرد: رژیم صهیونیستی با تهاجم علیه خبرنگاران قوانین و اصول بین‌المللی را آشکارا به سخره گرفته است و در پی ایجاد مانع در روند آگاهی‌بخشی عمومی و حذف اخبار میدان مقاومت است که شکر خدا و به برکت خون شهدای خبرنگار، تاکنون موفق نبوده است.

محمودی تصریح کرد: وظیفه ما این است که پیام مظلومیت غزه و اخبار جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینیان را به جهان مخابره کنیم و چه چیزی بهتر از زیارت نیابتی در جهانشهر مشهد مقدس که شهری فراملی است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی رو به زوال است و با همدلی و روایت جنایت‌های رژیم صهیونیستی توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه این روند قطعا تسریع خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ماجرای جنایات رژیم صهیونیستی و ایجاد مانع در فرآیند تولید اخبار اتفاق تازه‌ای نیست و پیش از این نیز خبرنگاران خطرنگاری مانند شیرین ابوعاقله در این راه مظلومانه جان باختند و با وجود همه مستندات و مدارک و نیز محکومیت در مجامع جهانی، اسرائیل حتی عذرخواهی رسمی نیز نکرد.

این فعال و مدرس رسانه‌ای افزود: به فرموده رهبری، ایران؛ ایران امام رضاست و جریان مقاومت با این اقدام معنوی در جوار امام هشتم تقویت شده و رسانه نگاری آزاد و در میدان، خون تازه‌ای می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: علاوه بر پیام همدلی با مظلومان غزه اینگونه اقدامات باعث می‌شود تا جریان مقاومت به خصوص پس از عروج شهید جمهور و وزیر خارجه ای که دیپلمات انقلابی بود تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار