کد خبر: ۱۱۷۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸ 11 June 2024

تابناک رضوی: در پی افزایش گفت و شنودهای انتخاباتی سؤالاتی مطرح می شود که هر کدام خاستگاهی دارد؛ برخی ریشه در دغدغه‌مندی و نگرانی برای آینده ایران، بعضی ناشی از بازی سیاسی و اندیشه‌سازی و سهمی هم طراحی شده برای ایجاد نگرانی و تنش...
در این میان، یک متن من را به نوشتن این چند خط واداشت!
آیا در 8 تیر 1403 قرار است یکی از ادوار گذشته انتخابات مثلاً خرداد 1376 تکرار شود یا مردم به کارآمدی رأی خواهند داد؟!
در میان داوطلبان تأیید صلاحیت شده، کدام گزینه مردم خواهد بود؟
کدام یک از اینان می‌تواند ایران را به قله‌های موفقیت نزدیک‌تر کند و رفاه و آسایش مردم را فراهم سازد؟
و کدام یک از نامزدها می‌تواند امنیت و قدرت منطقه ای ایران اسلامی را تقویت کند و وفاق ملی را بهبود ببخشد؟
اینها سوالاتی است اساسی که باید در این چند روزه تا گزینش نهمین رییس جمهور، برایش پاسخی بیابیم تا بتوانیم در هشتم تیر، بهترین انتخاب را داشته باشیم.
برخی در این روزها انگار جز سیاه‌نمایی کار و تکلیفی ندارند و نامه عملشان صاف و سفید است! برخی هم بی‌توجه به شرایط موجود، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و بازیگر زمین آنها شده‌اند... این که گفتم البته در بین دوستان و ایرانیان وطن‌پرست و ملتزمان به دین و دیانت است و الّا تکلیف آنها که سرشان در جای دیگر گرم می‌شود و مواجب از جای دیگر می‌ستانند، روشن است و از دایره بحث من خارج‌اند.
به راستی، از میان این گزینه های معرفی شده، کدام را باید برگزینیم؟!
در این آشفته بازار، عده‌ای عالمانه یا عامدانه، سعی می‌کنند با تشبیه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به انتخابات سال 1376 و شبیه‌پنداری برخی نامزدها با گزینه‌های مطرح آن سال، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و با واژگانی چون گزینه تندروها، گزینه حاکمیت و گزینه‌ی مردم، نوعی فریب سیاسی را رقم بزنند و بر انتخاب مردم اثر بگذارند...
انتخابات در واقع، چالش نخبه‌گزینی است و در نهایت هم آنچه مردم انتخاب کنند بر کرسی اجرایی کشور خواهد نشست؛ اما چه بهتر که فارغ از بازی‌های سیاسی به گزینش بهتر مردم که همواره در خط مقدم حمله و دفاع از ایران اسلامی بوده‌اند، کمک کنیم چرا که ما هم جزئی از اینانیم... مردمی که به دور از بازی‌های سیاسی و باند و گروه‌بازی و چپ و راست، برای والایی نام ایران، به صحنه آمده‌اند و اشارت‌های رهبری برایشان مهم است.
مردمی که حضورشان بر اساس دغدغه‌شان است و به صندوقهای رأی برای تغییری محسوس و رو به رشد امید بسته‌اند...
و الله علی کلّ شیء قدیر
محمد صادق حاتمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار