محسن شریعتی در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی با اشاره به کمبود اتوبوس مسافربری درون شهری در مشهد اظهار کرد: امسال برای تامین ۴۵۰ دستگاه با شرکتهای خارجی و داخلی قرار داد بستهایم که ۱۰۰ دستگاه آن آلمانی است و از ترکیه وارد میشود.
وی ارزش ریالی کل این تعداد اتوبوس را ۴/۵ همت معادل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
او تصریح کرد: از این تعداد تا کنون ۴۶ دستگاه وارد سازمان شده است.
وی یادآور شد: درصد فرسودگی ناوگان ما بالاست و در هر ماه عمر فرسودگی آنها بیشتر هم میشود، یعنی تقریبا هر یک ماه، دو ماه به میانگین عمر ناوگان ما افزوده میشود.
او در این خصوص به سن بالای ۱۰ سالِ ۷۲۲ دستگاه اتوبوس اشاره کرد و گفت: این تعداد معادل ۴۵ درصد ناوگان ماست.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: ما برای سرویس دهی سریع به مردم نیازمند خط ایزوله حمل و نقل بی آر تی هستیم و این در حالی است که فقط یک خط بی آر تی داریم که از پایانه امام رضا تا انتهای طبرسی است.
وی یادآور شد: شورای عالی ترافیک کشور مصوب کرده باید شش خط بی آر تی داشته باشیم.
او علاوه بر این در مورد نارضایتی مردم از تاخیر اتوبوسها یا شلوغی آنها گفت: در حقیقت استانداردها در سوار کردن مسافر مطابق با تعداد صندلی در کل کشور رعایت نمیشود. گاهی سر فاصلهها طولانی است و یا مشکل ترافیک وجود دارد که باعث میشود مردم بیشتر در ایستگاهها منتظر بمانند که در این خصوص اجرای خط بی آر تی مشکل گشاست.
فرصت برای زنان اتوبوسران
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار تابناک عنوان کرد: به دلیل کمبود راننده پایه یک برای اتوبوسرانی مشهد، آماده جذب رانندگان زن هم هستیم.
محسن شریعتی اظهار داشت: برای جبران تامین نیروی اتوبوسران ناوبری، رانندگان پایه دو میتوانند پس از آموزش و آزمون، توسط پلیس کارت شهری ویژه اتوبوس داخل شهری دریافت کنند.
انتهای پیام/