یک حجت‌الاسلام برای این فیلم تبلیغ می‌کند!

کد خبر: ۱۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰ 06 November 2015

به گزارش تابناک یزد،یدالله صمدی همزمان با اکران تازه‌ترین فیلمش «پدر آن دیگری» از خانواده‌ها دعوت کرد تا دسته‌جمعی این فیلم نجیب را ببییند و از یک حجت‌السلامی نیز قدردانی کرد که در اینستاگرامش برای این فیلم تبلیغ می‌کند!

این فیلمساز از دلایل وقفه چندین ساله در فیلمسازی‌اش، وضعیت دشوار ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان، کم شمار بودن فیلمنامه‌های اقتباسی، دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر در زندگی‌های امروزین و ... سخن گفت.

بیکار مطلق نبودم

او که فیلمش را با اقتباس از رمان «پدر آن دیگری» ساخته است، درباره دلیل وقفه چندین ساله در فعالیت فیلمسازی‌اش به ایسنا گفت: هرگز در این سال‌ها بیکار مطلق نبودم. امتیاز اقتباس سینمایی این رمان را سال 85 از نویسنده آن خانم پرینوش صنیعی گرفتم. می‌خواستم همان زمان ساخت فیلم را آغاز کنم و به تعدادی تهیه‌کننده بنام بخش خصوصی مراجعه کردم اما با توجه به اینکه آن روزها بورس فیلم‌های مثلث عشقی بود، آن‌ها با احترام تمام نپذیرفتند که با یکدیگر همکاری کنیم. همه از فیلمنامه تعریف کردند اما می‌گفتند ساخت فیلم را به زمانی دیگر موکول کنیم.

صمدی با اشاره به اینکه چهار سال درگیر ساخت سریال «شوق پرواز» بوده است، یادآور شد: بعد از این سریال نیز مجموعه مناسبتی «به خاطر نان» را ساختم و در دوره مدیریت آقای جعفری جلوه در بنیاد سینمایی فارابی، رمان و فیلمنامه را به این بنیاد ارائه کردم که با اندکی اصلاحات پذیرفته شد و با مشارکت 50 درصدی بنیاد فارابی، شروع به ساخت فیلم کردیم.

کارگردان فیلم‌ «معجزه خنده» خاطرنشان کرد: در این سال‌ها بیکار مطلق نبودم و مدام برای ساخت فیلم دوندگی کردم. از طرفی، کسانی دیگری خواهان رمان خانم صنیعی‌پور شدند و حتی برای ساخت سریالی براساس آن با ایشان گفت‌وگو شد اما او در نهایت امانت‌داری به همه اعلام کرد که قول اقتباس از رمانش را به من داده است.

تنبلی؛ اصلی‌ترین دلیل کمبود اقتباس سینمایی

صمدی در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران فیلم‌های اقتباسی کمتر ساخته می‌شود، گفت: اصلی‌ترین دلیلش تنبلی است چون اهالی سینما باید برای این کار جست‌وجو کنند و رمان بخوانند. از سوی دیگر نهادی هم نداریم که پیگیر این موضوع باشند.

وی ادامه داد: بارها پیشنهاد داده‌ام کارگروهی برای رمان‌خوانی تشکیل شود تا اعضای آن با برگزاری جلسات متعدد به بحث و تبادل با یکدیگر بپردازند و مشخص کنند چه رمان‌هایی با توجه به ممیزی‌ها، بودجه، شرایط اجتماعی ما و ... امکان فیلم شدن در ایران را دارند. اعضای این کارگروه در گام بعدی می‌توانند فیلمساز مناسب را هم جست‌وجو کنند و پیشنهاد ساخت را به او بدهند. این پروسه خیلی هم زمان‌بر نخواهد بود. در حالی که گاه فیلمنامه‌های ما ماه‌ها در بنیاد سینمایی فارابی معطل می‌ماند.

کارگردان «آپارتمان شماره 13» افزود: با این شیوه می‌توان سالانه دست کم 12 فیلم اقتباسی ساخت. ضمن اینکه می‌توانیم تمام ارگان‌های درگیر مانند کانون پرورش فکری، حوزه هنری، انجمن سینمای دفاع مقدس و ... را نیز وارد کار کنیم. ضمن اینکه علاوه بر رمان‌های داخلی می‌توانیم از رمان‌های خارجی هم استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار