رونمایی از سه دستاورد پژوهشی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان

از سه دستاورد پژوهشی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با حضور دکتر آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان و جمع قابل توجهی از اساتید و دانشگاههای استان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 05 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر صمد حمزه ئی رئیس دانشگاه پیام نور استان، به مناسبت هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش فرصتی برای نمایش توانمندیهای علمی و تحقیقاتی مراکز آموزشی و پژوهشی کشور است که می تواند مشوق خوبی برای محققین در زمینه رفع نیازهای اساسی کشور با بومی سازی فعالیتهای علمی فراهم کند.
 
   دکتر حمزه ئی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در سال جاری فعالیتهای شایسته ای را انجام داده است که رونمایی از سه طرح بزرگ در این هفته یکی از برنامه های خوب دانشگاه بوده است.
 
   دکتر میترا آرمان مدیر پژوهش دانشگاه پیام نور استان هرمزگان نیز اظهار داشت: سلول اسپیرو نوعی کود زیستی است که نه تنها باعث اصلاح خاک شده بلکه می تواند نیاز گیاهان به آب را در زمان های مختلف مرتفع کند و این طرح برای اولین بار در ایران ثبت اختراع شده است.
 
   وی افزود: این طرح می تواند در جهت حفظ محیط زیست از اثرات مضرات کود شیمایی همچنین کمکی جهت نگهداری آب بیشتر در خاک باشد.
 
   مدیر پژوهش دانشگاه پیام نور استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به بحران کم آبی گامی موثر در این مسیر برداشته و اشتغال قابل توجهی در بخش کشاورزی ایجاد می کند.
 
   در ادامه دکتر امید علی پور علیمردان عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که طرحی تحت عنوان پودرهای جذاب آلاینده زدایی نفتی ثبت اختراع کرده، افزود: در این طرح از پودر و نخ لاستیک های فرسوده جهت پاک کردن آلاینده های نفتی دریا استفاده می شود که علاوه بر ارزان بودن و صرفه اقتصادی، این طرح می توان به کاهش آلودگی دریا اشاره نمود این محصول قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.
 
   طرح سوم متعلق به خانم فاطمه عیدی قلعه قاضی از کارکنان دانشگاه پیام نور هرمزگان ثبت اختراع شده که به عنوان تولید آگار از جلبک های دریایی آگارفیت می باشد. از این جلبک در صنایع مختلف استفاده می شود و تا پیش از این آگار این جلبک از کشورهای دیگر وارد می شد. که این طرح به نوعی کارآفرینی محسوب می شود
 
    گفتنی است؛ مراسم افتتاح هفته پژوهش با حضور مسئولین استانی از جمله دکتر جادری استاندار هرمزگان، دکتر آشوری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، دکتر حمزه ئی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان و سایر روسای دانشگاهها استان هرمزگان بزگرار گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار