ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه

کد خبر: ۱۴۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 13 December 2015


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بر ضرورت نهادینه کردن سنت حسنه وقف در بین اقشار مختف مردم تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در مراسم زنگ وقف در مدارس استان البرز اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که می‌تواند ماندگار بوده و بسترهای خدمات دهی به مردم را در زمان‌های بسیار طولانی به همراه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر نهادینه کردن سنت حسنه وقف گفت: حتی اگر نمی‌توانیم وقفی را داشته باشیم حداقل مروجان خوبی برای انتقال این فرهنگ ناب به دیگر قشرهای مختلف مردم به حساب آییم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بسار خوبی برای ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه در بین قشرهای مختلف مردم ایجاد شده است افزود: هم اکنون واقفان بسیاری در استان البرز هستند که توانسته‌اند با وقف قسمتی از مال خود در انجام این سنت حسنه شرکت کنند.

 

صالحی یکی از مزایای این سنت حسنه را نخبه پروری دانست و اعلام کرد: کشف استعدادها و نخبه پروری از مهمترین مزایای وقف است.

 

وی تصریح کرد: فرد خیر با وقف مال خود می‌تواند زمینه تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان را فراهم کرده و مشکلات بسیاری از خانواده‌ها را در این زمینه مرتفع کند که این همان نخبه پروری است.

 

این مسئول تصریح کرد: یکی از راهکارهای ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه می‌تواند با قلم دانش‌آموزان محقق شود.

 

صالحی گفت: در این راستا دانش‌آموزان با دست نوشته‌های خود می‌توانند برای ترویج فرهنگ وقف ما را یاری دهند و آنها را به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار