انتظاری از مدعیان حقوق بشر نیست

امام جمعه کوثربا اشاره به کشتار شیعیان در نیجریه و سکوت مجامع جهانی در قبال آن گفت: انتظاری از مدعیان حقوق بشر نیست.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 19 December 2015
حجت الاسلام عسگربیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوثر ضمن محکوم کردن اقدام وحشیانه ارتش نیجریه در به خاک و خون کشیدن صدها تن از شیعیان این کشوراین حرکت ها را اقدامی صهیونیستی و آمریکایی دانست که با هدف ایجاد تفرقه در صفوف شیعه و سنی صورت گرفته است.
وی گفت: امت اسلامی و بویژه شیعیان این حمله وحشیانه را محکوم کرده و از مجامع بین المللی و حقوقی درخواست پیگیری این مهم را دارند.
وی تصریح کرد: آن چه امروز علیه شیعیان در آذربایجان، نیجریه،عراق و یمن اتفاق می افتد نشان از پستی دشمنان برای مقابله با شیعه است.
خطیب جمعه کوثرگفت: رسانه ها و مجامع بین المللی که حادثه فرانسه را به طور گسترده بازتاب می دادند و آن را محکوم می کردند اما هم اکنون در باره کشتار شیعیان نیجریه سخنی نمی گویند.
وی همچینن به شهادت آیت الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: این دو مرکز علمی و دینی دو بال برای پیشرفت کشور و ارتقای سطح فکر و اندیشه است.
حجت الاسلام بیگی گفت: همگرایی و وحدت بسیار خوب بین حوزویان و دانشگاهیان از ضروریات موفقیت در عرصه خدمت گزاری به نظام و مردم است.
سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی( عج) از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه کوثر بود.
وی در پایان، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.
همچنین نمازگزاران ولایتمدارشهرستان کوثردراعتراض به کشتار شیعیان مظلوم نیجریه ضمن تجمع درجایگاه نماز جمعه این شهر راهپیمایی کرده و این عمل را به شدت محکوم کردند.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار