تهیه شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان هرندی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به استفاده حدود 4هزار نفر از شهروندان از خدمات اتوبوس های سلامت در محله هرندی و مناطق محروم منطقه 2 گفت: در نظر داریم تا این اتوبوس ها را در سایر محلات مستقر و از خدمات آن شهروندان استفاده کنند.
کد خبر: ۱۴۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 22 December 2015
سمانه زمانی ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: با تدبیر شهرداری تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی طی ماه های گذشته 3 اتوبوس سلامت در مناطق آسیب خیز تهران مستقر شد و با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سعی بر خدمت رسانی به محرومان و افراد بی بضاعت و آسیب دیدگان اجتماعی  دارد. 

وی با بیان اینکه اتوبوس های سلامت از محله ای به محله دیگر حرکت می کند و با استقبال خوب شهروند کم درآمد  رو به رو بوده است، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این اتوبوس خدمات  پزشکی همچون ویزیت پزشک عمومی، سنجش قند و فشارخون ارایه می شود. 

ضمن اینکه همکاران ما مشاوره های لازم در زمینه مامائی، روانشناسی، تغذیه، سرطان و پیشگیری از بیماری های زنان را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

مدیرکل سلامت در ادامه به مکان های استقرار اتوبوس های سلامت پرداخت و تصریح کرد: اتوبوس ها در میدان محمدیه ، میدان هرندی، خیابان مشهدی حسن ، تقاطع خیابان ری و شوش و خیابان رئیس عبدالهی و... مستقر هستند.

زمانی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات بهداشتی توسط اتوبوس های سلامت همچنان ادامه دارد و برنامه ای برای توقف آن نداریم، بیان کرد: در محله هرندی حدود 2200نفر و در محله های دیگر بین 1500 تا 1600 نفر از خدمات پزشکی اتوبوس های سلامت استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه غربالگری ایدز جزو خدمات ارایه شده توسط اتوبوس های سلامت نیست، گفت: البته در مدارس محله هرندی غربالگری سلامت انجام می شود و دانش آموزانی که مشکل پزشکی دارند به درمانگاه های تحت پوشش شهرداری معرفی می شوند.

به گفته مدیرکل سلامت شهرداری تهران در حال حاضر برای دانش آموزان محله هرندی اقدام به تهیه شناسنامه الکترونیک سلامت شده و به طور مرتب سلامت دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد.
زمانی با بیان اینکه شهردار منطقه 12 و درمانگاه های خیریه منطقه داروهای مورد نیاز و خاص را به صورت رایگان در اختیار مراجعان اتوبوس های سلامت قرار می دهند، خاطرنشان کرد:  برای بیماران دارای مشکل خاص که به اتوبوس سلامت مراجعه می کنند پرونده تشکیل می شود و افرادی که مبتلا به این دست از بیماری ها هستند مورد پیگیری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: همچنین در طول  اجرای طرح  انضباط شهری در محله هرندی ویزیت منزل به منزل برای زنان باردار، معلول ، خانواده شهدا  و جانبازان به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان با اشاره به افزایش تعداد اتوبوس های سلامت اظهارداشت: قصد  داریم تا تعداد اتوبوس های دیابت را افزایش دهیم و اتوبوس های سلامت را هم در سایر محلات با توجه به نیاز مناطق مستقر کنیم .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار