پذیرش کودکان خیابانی توسط بهزیست

مدیرکل بهزیستی همدان از پذیرش 185 کودک خیابانی توسط بهزیستی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 22 December 2015

مدیرکل بهزیستی همدان از پذیرش 185 کودک خیابانی توسط بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش فارس؛ اکبر سوری اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 185 کودک خیابانی توسط خطوط سیار و مرکز مداخله اورژانس اجتماعی (123) پذیرش‌ شده‌اند، از این تعداد 140 کودک با کمک مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی به خانواده‌هایشان تحویل داده‌ شده و 42 مورد نیز توسط بهزیستی ساماندهی و پذیرش ‌شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی استان همدان گفت: سه مورد نیز متأسفانه هیچ‌گونه خانواده و آشنایی برای تحویل به خانواده نداشته‌اند و به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی تحویل داده ‌شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر یک مرکز در همدان به‌ عنوان مرکز آموزشی کودک و خانواده، برای کودکان خیابانی در سطح استان وجود دارد که این کودکان از شهرستان‌های دیگر نیز به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

سوری خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود، امسال نسبت به سال گذشته تعداد کودکان خیابانی چند درصدی رشد داشته است که باید گفت یکی از عوامل مهم آن اختلافات حاد خانوادگی و گسستگی خانواده‌هاست.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان بهزیستی برای کودکان خیابانی افزود: یک سری برنامه‌های توانمندسازی برای این کودکان که ترک تحصیل‌ کرده‌اند اعم از برنامه‌های ورزشی و اوقات فراغت برگزارشده است.

رئیس سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای پدران و مادران این کودکان به‌ منظور حساس‌سازی و آگاه‌سازی آنها در خصوص خطرات موجود در کوچه و خیابان در مواردی چون مواد مخدر به همت سازمان بهزیستی برگزار شده است.

وی در مورد ساماندهی کودکان خیابانی تصریح کرد: 12 سازمان از سوی حوزه امور اجتماعی استانداری متولی ساماندهی این افراد است، بهزیستی استان انتظار همکاری و تعامل بیشتری را در این خصوص به ویژه از شهرداری برای ایجاد مکانی برای سکونت و نگهداری این کودکان دارد.

سوری خاطرنشان کرد: هدف سازمان بهزیستی در زمینه آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه ایجاد آگاهی، حساسیت و تا حدودی کمرنگ و متوقف کردن این‌گونه آسیب‌هاست که امیدواریم در این زمینه با وجود این گونه تلاش‌ها به نتیجه مطلوبی برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار