حرکت قطارهای نوروزی به مقصد کلانشهرها

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز ۹۴، قطارهای مشهد به صورت روزانه به مقصدهای قزوین، کرج ، زنجان و قم حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد هادی ضیایی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امسال تعداد قطارهای مراکز و استان‌ها و شهرهای کشور به سمت مشهد افزایش داشته است.

ضیایی مهر از اختصاص رتبه نخست جابه جایی مسافر در سطح شبکه ریلی کشور به اداره کل راه‌ آهن خراسان رضوی خبرداد و گفت: سال گذشته راه آهن خراسان رضوی رتبه دوم را در این حوزه داشته است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 25 شهر و مرکز استان در کشور به سمت مشهد به صورت مستقیم دارای قطار هستند.

ضیایی مهر به میزان جابه‌جایی بار در 11 ماه امسال از طریق ناوگان ریلی اشاره کرد و افزود: در حوزه حمل و نقل بین المللی از مرز سرخس به کشورهای آسیای میانه 2 میلیون و 200 هزار تن کالا از طریق مرز سرخس با حدود 47 هزار و 700 واگن مبادله شده است.

وی با بیان اینکه از 27 اسفند به بعد اوج سفر به سمت مشهد مقدس به‌ویژه از مسیر تهران به مشهد است، گفت: با توجه به تقارن شهادت حضرت فاطمه (س) با ایام نوروز امسال برای ایام فاطمیه برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته و در این ایام ملاحظات لازم نیز رعایت می‌شود.

ضیایی مهر با بیان اینکه در ایام نوروز تا 4 رام قطار ترن ست در مسیر مشهد- تهران تردد می‌کند گفت: در ایام نوروز 94 روزانه دو قطار در مسیر مشهد- قم، مشهد- شیراز نیز به صورت روز درمیان حرکت دارند.

وی عنوان کرد: همچنین در مسیرهای مشهد - قزوین، کرج و زنجان در ایام نوروز به صورت روزانه جا به ‌جایی مسافر انجام می‌شود و امید است این برنامه حرکتی قطارهای نوروزی در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار