مقایسه ابتکار با ملکه بدعاقبت فرانسه

کد خبر: ۱۵۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 03 January 2016

به گزارش تابناک یزد، پس از آن که رئیس سازمان محیط زیست تصمیم اخذ شده توسط هیات دولت درباره کاهش دمای منازل به میزان دو درجه را به عنوان چالش ابتکاری خود معرفی کرد، رسانه‌های مخالف عملکرد وی در این باره نوشته‌اند: معروف است که آخرین ملکه فرانسه قبل از انقلاب کبیر این کشور چندان از اوضاع مردمان روزگار خود خبر نداشت،

«ماری آنتوآنت» داستان خنده‌دار و طنزگونه دارد که در تاریخ مشهور است. روایت شده که زمانی که صدای نارضایتی مردم فرانسه بلند شده بود، وی از کسی پرسید: مردم چه می‌خواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنه‌اند و نان می‌خواهند و شهبانو گفته بود: اکنون‌که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند. داستانی که اگر واقعیت نداشته باشد، گاه‌گداری در دنیای واقعی با مصادیق آن روبرو می‌شویم.

ماجرای برخی از مسئولان ایران نیز بی‌شباهت به بی‌اعتنایی و بی‌خبری ماری آنتوانت نسبت به حال‌وروز مردم کشورش و پیچیدن نسخه‌های عجیب‌وغریب در شرایط حساس برای علاج درد آن‌ها نیست.

به عنوان مثال، پس از چالش 20 روزه مردم تهران و برخی از کلان‌شهرهای کشور با آلودگی شدید هوا که بسیاری را روانه درمانگاه و بیمارستان کرد، معصومه خانم ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست کشور مردم را به چالش «دمای 18 درجه» دعوت کرده است؛ چالشی که افکار عمومی را به مقابله با آلودگی هوا بعد از 20 روز نفس‌گیر دعوت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار