معاون دادگستری مازندران

لزوم بازنگری جدی در مدیریت برخی امکان عمومی مازندران

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری مازندران خواستار بازنگری جدی در مدیریت برخی از امکان عمومی به دلیل عدم رعایت حجاب و عفاف شد.
کد خبر: ۱۵۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 04 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی در همایش دبیران شورای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سازمان‌ها، ادارات، نهادها و مراکز درمانی استان مازندران اظهار کرد: اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر سختی‌های خاص خودش را دارد.

وی تصریح کرد: مجریان امر به معروف و نهی از منکر حافظان دین هستند و در این زمینه نیاز به حمایت جدی دارند، امر به معروف و نهی از منکر یک واجب است ولی این فریضه الهی به خوبی معرفی نشد تا به صورت جدی به آن توجه شود.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری مازندران اضافه کرد: در ایران وظیفه بسیار سنگینی نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر داریم، اجرای این وظیفه الهی برعهده همه است، ملت و دولت هر دو در اجرای این فریضه الهی دارای مسئولیت هستند.

وی با اعلام اینکه قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس است، گفت: امام راحل بر اجرای این فریضه الهی تأکید داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تذکرات جدی در ارتباط با اجرای این قانون در کشور را مطرح کردند.

موسوی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم که قانون امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان کم رنگ شود، افزود: برای اجرای این فریضه الهی نیاز است که مجریان به صورت جدی و عملی پای کار باشند.

وی با اعلام اینکه فعالیت برخی مکان‌های قابل استفاده برای عموم نیاز به رصد بیشتری دارد، اضافه کرد: در تعدادی از اماکن عمومی با وجود حضور افراد مختلف کمترین سطح حجاب رعایت نمی‌شود و حتی موردی را چند روز اخیر مشاهده کردیم، وقتی به صاحب ملک مراجعه کردیم و مطرح کردیم که می‌خواهیم با نگاه امر به معروف و نهی از منکر وارد شویم اعلام کرد که ممکن است میزان درآمدش به شدت کاهش پیدا کند.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری مازندران یادآور شد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم که آموزه‌های دینی به خوبی ترویج داده شود و حتی نیاز است که مردم به این سمت و سو تشویق شوند، معروف‌ها احیا شده و منکرات امحاء شود.

وی با بیان اینکه زمینه تقویت شورای امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود، گفت: انتظار ما این است که دبیران امر به معروف به این قضایا توجه جدی داشته باشند.

موسوی خواستار معرفی یاوران معروف در ادارات استان شد و تأکید کرد: راهبردها در امر به معروف و نهی از منکر مشخص است و برای

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار