آغاز سرشماری زمستانه پرندگان آبزی مهاجر در البرز

کد خبر: ۱۶۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 12 January 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از آغاز اجرای طرح سرشماری زمستانه پرندگان آبزی مهاجر در این استان خبر داد.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای موقعیت زیست‌محیطی بسیار خوبی است که در صورت حفاظت از این مناطق، می‌توانیم به رشد گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی کمک کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر وجود رودخانه کرج و برخی تالاب‌ها موقعیت بسیار مناسبی جهت سکونت موقت و دائم برخی از گونه‌های آبزی ایجاد کرده و هر ساله تعداد کثیری از پرندگان آبزی در فصل زمستان به استان البرز مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های حفاظتی، هر ساله سرشماری‌هایی از گونه‌های مختلف حیوانی در البرز انجام می‌شود و طی روزهای اخیر نیز طرح سرشماری از پرندگان آبزی مهاجر به البرز اجرا شده و در دست اجرا است.

محمدی گفت: در فاز نخست و طی سه روز این سرشماری در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی انجام و به پایان رسیده است.

وی بیان داشت: از روز گذشته نیز سرشماری در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع طالقان آغاز گردیده و تلاش داریم در اجرای طرح فوق از توان دوست‌داران محیط زیست و تشکل‌های حامی محیط زیست استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: با توجه به سکونتگاه‌های دائم و موقت پرندگان مهاجر آبزی، برخی از مناطق را به عنوان نقطه هدف مشخص کرده و با مشارکت ماموران و محیط‌بانان این سازمان و همچنین تشکل‌های دوستدار محیط زیست و مردم محلی برای سرشماری در این مناطق اقدام می‌کنیم.

محمدی گفت: از جمله مناطق هدف‌گذاری‌ شده می‌توان به رودخانه و محدوده سد کرج، رودخانه و اطراف سد طالقان و رودخانه شور واقع در البرز اشاره کرد.

وی در پایان گفت: همچنین گروه‌هایی از ماموران و محیط‌بانان این سازمان به همراه جوامع محلی در حال سرشماری از پرندگان آبزی مهاجر در محدوده تالاب قارپوزآباد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار