اجرایی نشدن پروژه پتروشیمی آزار دهنده است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: 93 هزار نفر سهام دار پتروشیمی استان هستند و اجرایی نشدن این پروژه آزار دهنده است.توقف این پروژه برای استان ما نگران کننده بوده و باید تکلیف آن مشخص شود.
کد خبر: ۱۶۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 18 January 2016
به گزارش تابناک گلستان روز دوشنبه رمضان بهرامی در نشست هم اندیشی با هدف شناسایی، بررسی راهکارها و رفع مشکلات پتروشیمی گلستان اظهار داشت: توقف این پروژه برای استان ما نگران کننده بوده و باید تکلیف آن مشخص شود.
به نقل از ایرنا وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و در جهت رسالت خود به دنبال رفع موانع و مشکلات پتروشیمی گلستان می باشد، افزود: با عنایت به ملی بودن این طرح و لزوم اجرای آن جلسات متعددی برگزار شده و رایزنی هایی با نمایندگان و مدیران بانک ها صورت گرفته است.
علی مرگدری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان نیز گفت: به منظور رفع موانع تولید و رشد صنعت استان و نیز با توجه حضور قشر عظیمی از مردم گلستان، بخش دولتی با توجه به ظرفیت خود در کنار بخش خصوصی بوده و پیگیر حقوق سهام داران این پروژه است.
به گفته وی تاکنون جلسات متعددی از طرف بخش دولتی برگزار شده است و امیدواریم در آینده با همدلی بخش خصوصی شاهد رشد این مجموعه باشیم.
احداث مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر اسفند سال 84 رئیس جمهوری وقت به استان مصوب شد، در آن سال ها مردم از پذیره نویسی این پروژه استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر 93 هزار نفر سهام این شرکت را خریداری کردند تا شاید به صنعتی شدن استان خود و رفع مشکلات بیکاری و توسعه نیافتگی منطقه کمک کنند، اما طولانی شدن اجرای پروژه، مشکل کمبود اعتبار و خرید تجهیزات مورد نیاز زمینه ساز یاس مردم شد.
مردم گلستان در آبان 85 با جدیت در پذیره نویسی شرکت صنایع پتروشیمی گلستان حضور یافتند و این در حالی بود که مسئولان انتظار این همه حمایت از توسعه استان را نداشتند اما در این سال ها و بعد از بالغ بر 9سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز چراغ پتروشیمی گلستان در خاموشی به سر می برد و مردم در ناامیدی و انتظار برای صنعتی شدن استان و کسب درآمد از محل سهام خود هستند. 
هدف شرکت صنایع پتروشیمی استان گلستان تولید سالانه 677 هزار تن آمونیاک و 1073 تن کود اوره با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار