داد و ستد 250 میلیارد تومان سهام و حق تقدم در بورس کرمانشاه

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از داد و ستد 250 میلیارد تومان سهام و حق تقدم در بورس منطقه‌ای کرمانشاه طی 9 ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 20 January 2016
مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از داد و ستد 250 میلیارد تومان سهام و حق تقدم در بورس منطقه‌ای کرمانشاه طی 9 ماه امسال خبر داد.

زهرا دفتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از معامله یک‌میلیون و 134 هزار سهم و حق تقدم و سایر اوراق از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در بورس منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد و ارزش سهام و اوراق مشارکت مبادله شده طی این مدت را 250 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و 465 کد معاملاتی جدید برای افراد صادر شده است، افزود: ایجاد کدهای معاملاتی به معنی ورود افراد جدید به بازار بورس است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه 56 درصد از حجم معاملات و مبادلات صورت گرفته در بورس منطقه‌ای کرمانشاه طی مدت مذکور را مربوط خرید دانست و اظهار کرد: 44 درصد معاملات نیز به فروش مربوط می‌شود.

دفتری همچنین با اشاره به اجرایی شدن برجام و تأثیر آن بر بازار بورس خاطرنشان کرد: این موضوع به تبع بازار بورس را هم متأثر کرده است و حتی ظرف چند هفته قبل از اجرایی شدن آن شاهد روند مثبتی در بورس بودیم.

اجرایی شدن برجام در بلندمدت تأثیرات مثبتی بر بازار بورس دارد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرایی شدن برجام در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در رفع موانع و مشکلات تولید و امکان و تسهیل گشایش اعتبار برای بانک‌ها و شرکت‌ها به بخش تولید کمک خواهد کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: با مرتفع شدن بحث‌های حاشیه‌ای که به خاطر تحریم‌ها ایجاد شده بود و رفع موانع واردات و صادرات وضعیت بهتری برای شرکت‌های حاضر در بورس ایجاد می‌شود.

به گفته دفتری، شرکت‌هایی که امکان قرارداد با خارج از کشور نداشتند و متأثر از تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم سوء ناشی از تحریم‌ها بودند در حال حاضر چشم‌انداز مناسبی به پیش‌روی آنها قرار گرفته و این موضوع بازار بورس را هم متأثر کرده است.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها برای تأمین مواد اولیه و یا فروش محصولات خود به خارج از کشور وابسته بودند که با این روند ایجاد شده شرکت‌ها به مرحله سودآوری می‌رسند و این امر در بلندمدت به سودآوری بازار بورس و افزایش تقاضا برای خرید منجر خواهد شد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: البته ما از جنبه اقتصادی وضعیت موجود را تحلیل می‌کنیم و ممکن است از جنبه سیاسی هم تصمیماتی بر این بازار تأثیر بگذارد، اما قطعاً بازار فراز و نشیب خود را دارد و اینکه انتظار داشته باشیم هر روز روند بازار مثبت باشد انتظاری منطقی نیست و بازار در میان و بلندمدت روند صعودی و مثبت خواهد داشت.

دفتری با اشاره به وضعیت شرکت‌های پتروشیمی استان کرمانشاه در فرابورس نیز بیان داشت: شرکت‌های پتروشیمی از لحاظ حجم نقدشوندگی و معاملات جزو شرکت‌های خوب بازار هستند و وضعیت بسیار عالی دارند.

این مسئول با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی جزو شرکت‌های سودآور بازار نیز محسوب می‌شوند، اضافه کرد: این شرکت بسیار مقرراتی است و سهامداران آن نیز از وضعیت شرکت راضی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار