انتقاد از منتقدان خرید هواپیمای ایرباس

در مذاکرات هسته ای، جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی تحلیل ها با قدرت وارد مذاکره شد، این در حالی است که تمامی مذاکرات ثبت و ضبط است و بارها وزیر خارجه ما با صدای بلند بر سر وزیر خارجه آمریکا فریاد زده است.
کد خبر: ۱۷۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 03 February 2016
به گزارش تابناک قم، علاء الدین بروجردی در مراسم جشن گرامیداشت دهه مبارک فجر در مسجد زین العابدین(ع) قم بیان کرد: در جریان مذاکرات هسته ای در حالی به قدرت رسیدیم که در 10 سال قبل در ضعف بودیم و در برابر درخواست منطقی جمهوری اسلامی که تعدادی سانتریفیوژ برای فعالیت های علمی خود داشته باشد در آن زمان حتی چرخش 2 دستگاه را نیز به ما اجازه ندادند ولی امروز به فضل الهی هزاران دستگاه سانتریفیوژ در ایران فعال است. 

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب پیش از مذاکرات، نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و آن هایی که باید پیام این سخن را بگیرند، گرفتند و در این مصاف قهرمان شدیم و از صفر تا صد دانش صلح آمیزهسته ای را در اختیار داریم. 

وی ادامه داد: شخصی مانند اوباما گفته بود می توانستیم همه پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز کنیم ولی نمی توانیم لذا ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و فرهنگ انقلابی ما گفت، که ما می توانیم و هوشمندی ملت ما بدون تردید از آمریکایی ها بیشتر است و اوباما ناگزیر به رفع تحریم ها بر علیه جمهوری اسلامی شد. 

بروجردی با اشاره به این که دانش هسته ای در مغز دانشمندان ایران است گفت: امروز دانش هسته ای را در اختیار داریم و اگر تصمیم بگیریم انواع سانتریفیوژ را می توانیم تولید کنیم و اگر کشورهای توافق کننده طرف ما در مذاکرات بازی در آورند ما نیز بازی در می آوریم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از برخی منتقدان خرید هواپیمای ایرباس ایران از فرانسه افزود: آیا این اقدام تنها به نفع فرانسه است؟ مگر ما هواپیماساز هستیم؟ زائر ما که می خواهد به عتبات عالیات، بیت الله الحرام یا مشهد مقدس برود باید بر هواپیما سوار شود یا خیر؟ لذا در مجموعه اقدام هایی که صورت گرفت برنده بازی بوده ایم، گرچه باید به هشدارهای به جای رهبر معظم انقلاب توجه داشته و نفوذ را مدیریت کنیم و پولی که به کشور تزریق می شود به درستی مصرف شود و چرخ اقتصاد کشور به حرکت در آید. 

در سفر اخیر حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه به امضای مسئولان 2 کشور رسید. 

بروجردی گفت: ملت ایران در انقلاب اسلامی استوار و مقاوم در راستای سنت های الهی حرکت کرده است و این در حالی است که در طول انقلاب، هزینه های زیادی پرداخت کرده ایم. 

وی با اشاره به این که امروز رهبر معظم انقلاب با شجاعت، رشادت و صلابت امام خمینی(ره) انقلاب را رهبری و هدایت می کنند گفت: اقتدار ما محصول خون پاک شهداست و باید قدردان خدمات شهیدانی باشیم که از همه چیز خود برای پابرجا ماندن نظام اسلامی گذشتند. 

وی افزود: امروز جزء چند کشور اول موشکی دنیا هستیم و همین امر باعث شده است که اسراییل جرات تهدید ایران را نداشته باشد و حزب الله لبنان در کنار مرز های اسراییل معادله قدرت را در خاورمیانه تغییر داده است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در آستانه انتخابات نیازمند آرامش هستیم و امنیت پایدار نعمت بزرگی برای ما به شمار می آید اظهار کرد: معتقدیم که ساختار و ساز و کار دقیقی بر نظام امنیتی کشور حاکم است و مکرر شاهدیم که تکفیری ها افرادی را با جلیقه انتحاری حتی تا تهران فرستادند ولی سربازان گمنام امام زمان(عج) با تسلط مناسب، به هنگام آن ها را دستگیر کردند. 

وی افزود: حیف است با سخنان نادرست، کار اشتباه و خطای بزرگی که در فتنه 88 صورت گرفت، رخ دهد که در آن فردی که سال ها نخست وزیر و رئیس مجلس بود کفران نعمت کند چرا که در انتخابات یکی برنده و دیگری بازنده می شود و نباید جامعه دچار نگرانی و تنش شود. 

بروجردی بیان کرد: شورای نگهبان یکی از ارکان نظام و قانون اساسی ما است و این قانون را با خون شهدا نوشته اند لذا شورای نگهبان به حق قانون اساسی که در این نوشتار آمده و تصریح شده است وظیفه های گوناگون دارد و نباید آن را زیر سوال برد و برخی افراد چه حقی دارند که شورای نگهبان را زیر سوال می برند. 

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود. 

وی ادامه داد: این گونه ادبیات از کج راهه های انقلاب است و امیدواریم خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند تا در مسیری که رنگین به خون پاک شهداست درست حرکت کنیم و باید شکرگزار انقلاب باشیم و برای حل کردن مشکلات و جنگ اقتصادی تلاش داشته باشیم. 

وی افزود: بدون تردید ملت بزرگی که در جنگ تحمیلی هشت ساله موفق شد تمام قدرت هایی که پشت صدام بودند را شکست دهد، در جنگ اقتصادی موفق خواهد شد و شاهد آغاز دوران شکوفایی اقتصادی در کشور خواهیم بود. 

وی با اشاره به دستگیری جمعی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا توسط سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس بیان کرد: پاسداران ما با رفتار اسلامی نشان دادند بینش و جهان بینی جمهوری اسلامی چگونه است و این همان اقتدار و عزت ما هم چنین استقلال است که از شعارهای اولیه جمهوری اسلامی بود که به صورت عملی محقق شده است. 

بروجردی گفت: هیچ کشور دیگری در جغرافیای سیاسی جهان وجود ندارد که بتواند اینگونه در برابر ابرقدرتی چون آمریکا بایستد، سیاست های خود را جلو برده و به آمریکا نه بگوید و انقلاب ما امروز درختی تناور است. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار