معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

ابلاغ آیین‌نامه حمایت از اختراعات بین‌المللی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین‌نامه حمایت از اختراعات بین‌المللی به واحدهای دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 07 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،ابراهیم واشقانی‌فراهانی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر اظهار کرد: وجود امکانات پژوهشی مطلوب در دانشگاه آزاد اسلامی زمینه بسیار مناسبی را فراهم کرده‌است که بتوانیم نگاه‌مان را از یک دانشگاه آموزش‌محور به یک دانشگاه پژوهش‌محور و کارآفرین تغییر دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره طرح‌های این معاونت در برنامه توسعه ششم، گفت: تمامی واحدها موظف هستند اعتبارات پژوهشی واحد را براساس برنامه ابلاغی هزینه کنند.

وی تأکید کرد: بودجه پژوهشی تعیین شده واحد صرفاً برای اعتبارات پژوهشی هزینه شود و اجازه داده نمی‌شود که اعتبارات پژوهشی برای مشکلات دیگر واحد هزینه شود.

واشقانی‌فراهانی توسعه مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را جزو برنامه‌های اصلی این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: در یک تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و برای پروژه‌های برون‌دانشگاهی که جهت حل نیازهای جامعه باشد باید از ظرفیت اعضاء هیئت علمی و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی استفاده شود.

وی جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در انتشار مقاله بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بین موسسات آموزشی در انتشار مقاله رتبه 187 جهان را دارد.

وی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه حمایت از اختراعات بین‌المللی به واحدهای دانشگاهی گفت: ما باید در زمینه ثبت اختراعات بین‌المللی موفق‌تر عمل کنیم و پیگیری و حمایت آن یکی از برنامه‌های آینده معاونت پژوهشی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از واحدها خواست تا با اتخاذ برنامه‌محوری و تعیین مأموریت‌ها در یک برنامه جامع با همکاری اعضاء هیئت علمی در قالب یک برنامه کوتاه مدت سه‌ساله و برنامه میان مدت پنج‌ساله را ارائه و براساس آن فعالیت‌هایشان را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای دانشگاهی تا پایان سال 94 باید شرایطی را فراهم کنند تا اطلاعات دستگاه‌های خدماتی را در این سامانه وارد و این امکان را برای متقاضیان فراهم کنند تا با ثبت تقاضا هزینه‌های مربوط را پرداخت شود.

واشقانی‌فراهانی از اجرایی شدن آیین‌نامه مالکیت فکری و بازتعریف فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و به‌ویژه دانشجویان دکترا در برنامه اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار