انقلاب،مهمترین درس دانشگاهی

رئیس مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان تجدیدنظر سالانه درس انقلاب اسلامی را امری ضروری دانست.
کد خبر: ۱۸۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 13 February 2016

رئیس مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان تجدیدنظر سالانه درس انقلاب اسلامی را امری ضروری دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر "وحیدرضا اوحدی" در نشست هم‌اندیشی اساتید دروس انقلاب اسلامی در مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه استان، افزود: علوم مختلف هر 20 یا 30 سال یک‌بار نیاز به تجدیدنظر دارند اما ما باید ارزش‌های انقلاب اسلامی را به مجدد نگاه کرده و از آن الگوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها نیاز به جمع‌بندی و تجدیدنظر در روش‌های عملی و تدریس دارند، خاطرنشان کرد: الگوی شهادت آگاهانه در برابر هجمه دشمن باید برای دانشجویان تفسیر شود.

اوحدی با تاکید بر اینکه دانشجویان تعالی‌طلب هستند، گفت: دانشجویان همواره زمینه‌های لازم را برای رشد کافی داشته‌اند بنابراین باید برای فهم انقلاب، نگرشی پایین به بالا داشته باشیم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان بازنگری سرفصل درس انقلاب اسلامی را امری ضروری خواند و اظهار کرد: متاسفانه به جایگاه مدرسین دروس معارف توجهی نشده که این جایگاه نیاز به تثبیت دارد.

درس انقلاب مجرای اصلی معرفی و استخراج راهکارهای انقلاب اسلامی است

اوحدی درس انقلاب اسلامی را مجرای اصلی معرفی و ارائه ارزش‌ها و استخراج راهکارهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به ارزشیابی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، دانشجویان اقبال زیادی به درس انقلاب اسلامی دارند.

وی انقلاب را مهمترین درس عمومی در دانشگاه‌ها دانست، اضافه کرد: درس انقلاب اسلامی به علت اینکه معرف انقلاب و ارزش‌های جنگ است، می‌طلبد مستقل از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی با صبر و طمأنینه بیشتر به دانشجویان معرفی شود.

وی در بخش دیگری با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان از سال 73، به همت دکتر اقبالی تاسیس شد و در حال حاضر هزار و 520 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی با 19 گرایش در این مؤسسه مشغول به تحصیل هستند.

اوحدی یادآور شد: با توجه به اینکه مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه غیرانتفاعی و غیردولتی است، هر فعالیت و حرکتی مبتنی بر عشق و علاقه صورت می‌گیرد چرا که فارغ از ارائه هرگونه گزارش به نهادهای مختلف است.

وی با بیان اینکه جلسات فرهنگی مؤسسه به صورت منظم شکل می‌گیرد، عنوان کرد: این مرکز هر ساله اقدام به اعزام حدود 200 نفر از دانشجویان به مشهد مقدس کرده و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی همواره سعی داشته با برنامه‌ریزی مدون و حرکت‌های حساب شده گام بردارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار