کاهش 9 درصدی ورودبه زندان

مدیر کل زندان های همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته آمار ورود به زندان در این استان نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۹۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 09 March 2016
مدیر کل زندان های همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته آمار ورود به زندان در این استان نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا،حسن محمد یاری در جریان انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه پیام نور همدان و سازمان زندان های همدان بیان کرد: با وجود کاهش آمار ورود به زندان ولی مدت زمان حضور و ماندگاری در زندان افزایش داشته است.

وی بیان کرد: انجام فعالیت های دینی و فرهنگی و مشاوره های روانشناسی موجب کاهش آسیب های اجتماعی در زندان شده بگونه ای که میزان خودکشی در زندان به صفر رسیده است.
وی اضافه کرد: همچنین دوره های آموزشی در مراکزی همچون کلینک های مثلثی و مراکز ترک اعتیاد بصورت مستمر و هدفمند انجام می شود.

مدیرکل زندان های همدان گفت: هم اینک 700 زندانی بصورت خاص و تمامی زندانیان بطور عام زیر پوشش مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی زندان هستند.

محمد یاری تاکید کرد: تمامی برنامه های زندان مبنا و پایه علمی و روانشناختی دارد و هر ساله برای زندانیان دوره های مهارت زندگی و فنون ارتباط برگزار می شود.

وی خواستار بازدید مسئولان از زندانهای این استان شد و بیان کرد: مسئولان اجرایی با حضور در زندان با فعالیت های صورت گرفته در این مجموعه آشنا شوند و بدانند در این جامعه کوچک چه می گذرد.

وی پیشنهاد داد: با توجه به انعقاد تفاهمنامه علمی و پژوهشی با دانشگاه پیام نور همدان یک همایش مشترک با محوریت تشریح راهکارهای کاهش جمعیت کیفری برگزار شود.

بیش از 85 درصد زندانیان همدان روزانه در فعالیت های فرهنگی و آموزشی مشارکت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار