واردات میوه ظلم بزرگ به کشاورزان است

واردات محصولاتی که در کشور مشابه آن را داریم به ویژه مواد غذایی و تره‌بار و مصرفی از قبیل میوه، ظلم بزرگ به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است.
کد خبر: ۲۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 08 June 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعارهای اقتصاد مقاومتی امروز تنها راه نجات کشور از بحران معیشت و اشتغال است، گفت: امید رونق اقتصادی از مسیر برجام اتفاقی دست نیافتنی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان و اهتمام ایشان بر لزوم توجه به اشتغال جوانان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چون سخنرانی‌های پیشین اولویت نخست برای کشور را رونق اقتصادی دانستند.

وی تصریح کرد: اگرچه مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ را در بلندمدت دارای اولویت بیشتری دانستند اما بحث معیشت و اقتصاد را اولویت اول کشور برشمردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس باید در رابطه با مجرای قانونی و نظارتی که در اختیار دارد، تلاش کند اولویت‌های اقتصادی را با توجه به نیاز جامعه و کمکی که دولت‌ها می‌‎توانند انجام دهند به جریان بیندازد.

وی با بیان اینکه شعارهای اقتصاد مقاومتی امروز تنها را نجات کشور از بحران معیشت و اشتغال است، گفت: ایران اسلامی باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی حرکت کند یعنی توجه جدی به تولید داخلی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درون‌زا و برون‌گرا بودن اقتصاد و دانش‌بنیان و مردم‌بنیان بودن داشته باشد.

آزادیخواه ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب دولت هم هرگونه اقدام و حرکت اقتصادی را باید طبق معیار اقتصاد مقاومتی پیش ببرد.

وی با تأکید بر اینکه وابسته کردن اقتصاد ما به خارج از کشور بیماری شفانیافتنی است، افزود: دولت‌ها نباید این تجربه تلخ گذشته را تکرار کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس امید رونق اقتصادی از مسیر برجام را اتفاقی دست‎نیافتنی دانست و افزود: تا زمانی که سیاست‌های خصمانه آمریکا وجود دارد، ایران از مسیر برجام نمی‌تواند به رونق اقتصادی برسد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای مانع‎تراشی و ایجاد مزاحمت در این مقوله به کار خواهند می‌گیرند، افزود: اگرچه ما به لحاظ دیپلماسی فرایند مذاکرات را قابل احترام می‌دانیم اما امروزه هم دولت و هم ملت به این نتیجه رسیده‌اند که در دل برجام گشایش اقتصادی وجود ندارد.

آزادیخواه در خصوص واردات میوه به کشور نیز تصریح کرد: واردات محصولاتی که در کشور مشابه آن را داریم به ویژه مواد غذایی و تره‌بار و مصرفی از قبیل میوه، ظلم بزرگ به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است.

وی یادآور شد: هیچ فردی در دولت‌ها در هر جایگاهی که هستند نباید این ظلم را دامن بزنند و واردات میوه در کشوری که سرشار از تنوع محصولات است، هیچ توجیه اقتصادی و اخلاقی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس در خصوص بدعهدی آمریکا در مذاکرات برجام و طراحی برای برجام‌‎های 2 و 3 اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مروت سیاسی خود را در برجام یک نشان می‌دادند، اقدامات بعدی و برجام‌های بعدی نیز جای بحث داشت اما با ناجوانمردی آنها هیچ راهی برای اقدام بعدی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار