موضع‌گیری در زمینه رخدادهای جشنواره اقوام زود بود

کد خبر: ۲۴۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 12 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا بندانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد دانشگاه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پرداخت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر چرایی انجام چند اقدام ضد فرهنگی قابل تامل در دانشگاه سیستان و بلوچستان در یکی دو سال اخیر اظهار کرد: دیکته نانوشته غلط ندارد وقتی فعالیت‎های فرهنگی دانشگاه چند برابر می‎شود طبیعی است که در جاهایی اشتباه و اتفاقاتی رخ می‎دهد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به حضور 15 هزار دانشجو در این دانشگاه در اجرای فعالیت‎های فرهنگی ممکن است حاشیه‎هایی رخ دهد اما انتظار نداشتیم موضوعات به خارج از دانشگاه کشیده شود.

بندانی بیان کرد: هیچ بخش از جامعه نمی‌توانند ادعا کنند تمام کارها و برنامه‌هایشان به خوبی و بدون اشکال انجام می‌شود دانشگاه هم بخشی از جامعه است و ما منکر این نیستیم که خطا رخ نمی‌دهد.

این مسؤول یادآور شد: در هفته‌های اخیر جشنواره اقوام در این دانشگاه برگزار شد و چند دانشجو حرکاتی به دور از شئون اسلامی در این جشنواره مرتکب شدند که دانشگاه قطعا با این دانشجویان برخورد کرده و در کمیته انضباطی با دانشجویان خاطی برخورد می‌شود اما این موضوع کاملا داخلی بوده و نباید به خارج از دانشگاه کشیده می‌شد.

در کمیته انضباطی با دانشجویان خاطی برخورد می‌شود

وی متذکر شد: قطعاً با بررسی جشنواره‌های رویش در سال‌های گذشته و امسال، آسیب‌شناسی لازم در شورای فرهنگی دانشگاه صورت گرفته و نقاط ضعف برطرف می‌شود تا دیگر شاهد تکرار آنها نباشیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در پاسخ به موضع‌گیری ائمه جمعه استان در زمینه اقدام ضد فرهنگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان که حکایت از رقص محلی مختلط دانشجویان دارد، اضافه کرد: انتظار می‌رفت ائمه محترم جمعه از دانشگاه و نهادهای متولی فرهنگی دانشگاه قبل از موضع‌گیری فیلم جشنواره را مطالبه کرده و توضیحات مسؤولان دانشگاه را در این زمینه درخواست کنند چه بسا که اگر اینگونه میشد و آنها فیلم مراسم را می‌دیدند قطعا در این زمینه موضع گیری نمی‌کردند.

بندانی افزود: صبح امروز با آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیداری داشتیم توضیحات لازم را ارائه کردیم و نظر امام جمعه زاهدان هم نظر دانشگاه بود که وقتی حجم فعالیت‌های فرهنگی زیاد می‌شود این موارد ممکن است رخ دهد.

وی گفت: بالغ بر 10 دانشکده و 10 پژوهشکده در دانشگاه سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

فعالیت مرکز کارآفرینی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز کارآفرینی دانشگاه فعال شده و نمایشگاه و فروشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تشکیل شده است.

این مسؤول ادامه داد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در رتبه بندی ملی، رشد صعودی خوبی داشته و جایگاه دانشگاه به 20 کشور نخست کشور ارتقا یافته است.

بندانی بیان کرد: مراسم مذهبی و معنوی در ماه‌های شعبان، رمضان و سایر ایام سال در مناسبت‌های مختلف توسط معاونت فرهنگی و تشکل‌های مختلف دانشجویی برگزار شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: در هفته فرهنگی دانشگاه جشنواره حرکت، رویش و اقوام امسال برگزار شد و در مجموع 120 هزار نفر از برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه استفاده کرده‎اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
متاسفانه دانشگاه های ما بجای رشد و شکوفائی علمی تبدیل شده به انواع و اقسام مدلینگ لباس و غیره وزمانی استان سیستان وبلوچستان مهد تمدن و غیرت و شجاعت اما متاسفانه از کج سلیقگی عده ای آقا زاده شده به مرکز بی بند باری و بی دینی و بی اخلاقی به نام دانشگاه و دانشجو
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار