رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس خبر داد

برگزاری حلقه‌های کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی فردوس

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس از برگزاری حلقه‌های کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی شهرستان فردوس خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 20 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ملیحه اسدی در دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی فردوس که صبح امروز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه اسلامیه و سالن اجتماعات آن مستلزم پاره‌ای تعمیرات برای بهسازی است که در صورت تأمین اعتبار از سرفصل اعتبارات تملک دارایی در این ارتباط اقدام می‌شود تا فضایی دلنشین برای اعضا و مراجعان مهیا شود.

وی با اشاره و معرفی طرح 50 کتاب سال، گفت: این طرح با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم معرفی کتاب خوب به اجرا در می‌آید و اجرای آن بستر مناسبی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی است.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس از برگزاری حلقه‌های کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در ایام تابستان پارک‌ها و بوستان‌ها محل تجمع و رفت و آمد عموم مردم است بنابراین با همکاری تنی چند از فعالان عرصه کتاب حلقه‌های کتاب‌خوانی با محوریت جمع‌خوانی، نقد و معرفی کتاب در بین افراد برگزار می‌شود.

اسدی تصریح کرد: طرح حلقه‌های جمع‌خوانی کتاب به صورت ماهی یکبار اجرا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره رضوی و مسابقه کتاب‌خوانی از سوی نهاد کتابخانه‌ها به دو صورت مکتوب و آنلاین "از طریق سایت نهاد کتابخانه‌ها و سایت شمس توس" خبر داد و خواستار مساعدت ادارات شهرستان و ائمه جمعه برای تبلیغات گسترده در این ارتباط شد.

فرماندار فردوس نیز در ارتباط با مکان احداث کتابخانه مرکزی با مساعدت کانون قلم‌چی گفت: در صورت انعقاد این تفاهم‌نامه بخش اعظم اعتبار تملک دارایی به این طرح اختصاص داده خواهد شد.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: در حال حاضر یکی از خیران شهرستان در ارتباط با احداث کتابخانه قلم چی اعلام مساعدت کرده است و استفاده از ظرفیت خیران در این باره کارگشاست.  

کارشناس انجمن‌های کتابخانه‌های خراسان جنوبی نیز ضمن تأکید به موضوع اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری شعار سال، تصریح کرد: با بهره‌گیری و معرفی منابع در این ارتباط نیز می‌توان برای شفاف‌سازی و تفهیم موضوع اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست گام برداشت.

مهدی نیازی با تأکید در برگزاری منظم جلسات انجمن و حمایت مالی از سوی شهرداری‌ها، خواستار واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها شد.

در این جلسه مقرر شد طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره زندان و بسیج، فعالیت‌های فوق برنامه چون نشست کتاب‌خوان، نقد کتاب و مسابقات کتاب‌خوانی در این مجموعه‌های برخوردار از مخاطبان خاص اجرا شود.

همچنین مقرر شد از منابع طرح 50 کتاب برای معرفی در جلسات شورای اداری و تریبون نماز جمعه و جلسات سایر ادارات استفاده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار