معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری مشهد در ادعایی عجیب بیلبوردهای جنجالی چند روز گذشته سطح شهر مشهد را خلاف قانون ندانست و از ممنوعیت نصب بیلبوردهای خلاف عرف خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 10 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، خلیل‌الله کاظمی محتوای بیلبوردهای جنجالی چند روز گذشته را خلاف قانون ندانست و گفت: در قانون بیلبوردهای تبلیغاتی، استفاده شخصی از بیلبوردها غیرمجاز شناخته‌ نشده و مجازاتی هم ندارد.

وی با بیان اینکه بیلبوردهای جنجالی چند روز گذشته صرفاً خلاف عرف بوده است، افزود: گاها حتی مواردی در تبلیغات پیش آمده که مصداق خلاف قانون بوده و بعد از اکران متوجه شدیم و اصلاح کردیم اما این مورد اخیر به‌صراحت در آئین‌نامه بیلبوردهای تبلیغاتی نبوده و فقط خلاف عرف باعث شد که سریعاً تابلوها جمع شوند.

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری مشهد ثبت تخلف شرکت‌ها را در انتخاب پیمانکاران مؤثر دانست و تصریح کرد: قطعاً با ثبت تخلف شرکت‌های پیمانکار در ارزیابی‌ها و واگذاری شرکت‌ها بازنگری انجام می‌شود و شهرداری با شرکتی که متخلف باشد به راحتی قرارداد نمی‌بندد.

کاظمی به پیشگیری از نصب بیلبوردهای خارج از عرف در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: به‌تمامی شرکت‌ها نامه زدیم که به‌هیچ‌عنوان حق ندارند تابلوهای خارج از عرف را نصب کنند و خارج از عرف بودن را نظر افکار عمومی می‌دانیم.

وی خواستار نظارت بیشتر ارشاد بر محتواها شد و گفت: بر طبق قانون، محتوای بیلبوردها بر عهده اداره ارشاد است و شهرداری در این زمینه هیچ وظیفه‌ای ندارد اما در این مورد ما با مشاهده تابلوها سریعاً دستور به جمع‌آوری آن دادیم.

معاون شهردار مشهد در پایان افزود: شرکت تبلیغاتی در این مورد متخلف محسوب نمی‌شود و مجازاتی هم ندارد اما کار خلاف عرفی انجام داده که در ارزیابی شرکت تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار