305 فرزند در طرح محسنین در انتظار حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: ما ۳۰۵ فرزند در طرح محسنین داریم که بدون حامی هستند و امیدواریم خیران استان قزوین در این طرح نیز حمایت خود را از این خانواده داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، هدایت صفری در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: یکی از طرح هایی که در کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می شود، طرح محسنین است که در این طرح نیز مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان امری ضروری است.

 

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات خانواده های نیازمند غیر ایتام نظیر بیماری، بیکاری، از کار افتادگی، اجاره و ودیعه مسکن، هزینه های معیشت و غیره این نهاد با تهیه و تنظیم شناسنامه مشخصات خانواده ها، مشکلات آنها را در قالب طرح محسنین به اطلاع افراد خیر و نیکوکار می رساند تا به مساعدت و یاری خیران گوشه ای از این مشکلات حل شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: در طرح محسنین حامیان می توانند با توجه به شناسنامه اطلاعاتی خانواده های نیازمند غیر ایتام، از وضعیت آنها مطلع شده و به عنوان حامی محسنین حمایت از یک یا چند خانواده نیازمند را بر عهده گرفته و مبلغی را به حساب کمیته امداد برای کمک به این خانواده ها واریز کنند.

 

وی عنوان کرد: در طرح محسنین یک هزار و 875 خانواده تحت حمایت هستند و 305 فرزند در طرح محسنین داریم که بدون حامی هستند و امیدواریم خیران استان قزوین در این طرح نیز حمایت خود را از این خانواده داشته و در راستای رفع مشکلات آنها گام بردارند.

 

صفری تصریح کرد: البته ما در حمایت از ایتام کمک های خوب مردم خیر و نیکوکار استان را داریم به طوری که در طرح اکرام ایتام با توجه به شناسنامه اطلاعاتی ایتام زیرپوشش کمیته امداد، افراد خیر ضمن انتخاب و ثبت نام، حمایت از یک یا چند یتیم را برعهده گرفته و در ماه مبلغی را برای کمک به آنها واریز می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: سرانه یک یتیم در استان قزوین از محل کمک حامیان 305 هزار تومان است در حالی که این سرانه در کشور 100 هزار تومان است که این عدد نشان دهنده پیشتاز بودن مردم این استان در  کمک به خانواده های نیازمند است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین به ازای هر یتیم 13 حامی داریم که در این عدد در کشور چهار حامی است و یتیم بدون حامی در استان نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار