فرماندار اردکان: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند

فرماندار اردکان خبرنگاران و اصحاب رسانه را چشمان بیدار جامعه دانست که وظیفه آگاهی بخشی به افکار عمومی جامعه را بر عهده دارند.
کد خبر: ۲۷۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 08 August 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی در گردهمایی خبرنگاران و فعالان رسانه شهرستان اردکان با بیان اینکه کارکردهای رسانه ها در جامعه، در پیمودن مسیر ترقی و پیشرفت تاثیر دارد، افزود: موفقیت نظام های مردم سالار در گرو تلاش خبرنگاران آگاه و جسور است و جریان آزاد اطلاعات یک اصل مهم در دموکراسی و مردم سالاری است.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که رسانه ها و خبرنگاران، علاوه بر کارکرد ذاتی مثبت، می توانند به ابزاری برای ترویج غفلت و ناآگاهی نیز تبدیل شوند.
فرماندار اردکان با تشریح تفاوت خبرنگاری و خبرسازی گفت: یکی از آسیب های گسترش شبکه های مجازی این است که گاهی حجم زیادی از اخبار و اطلاعات منتشرشده بر اساس شایعه، دروغ و شنیده هاست و چنین مطالبی نه تنها نمی تواند منبع خبر باشد؛ بلکه انتشار آن ها باعث بی انگیزگی در مسئولان و رسانه های حرفه ای می شود.
مقیمی با بیان ابعاد مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاران در شهرستان اردکان، مشکلاتی نظیر پایین بودن دانش رسانه ای، ضعف بیمه ای و حقوق خبرنگاران را از مهم ترین مشکلات این قشر برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل اتاق مطبوعات و رسانه های شهرستان اردکان و صندوق تسهیلات ویژه خبرنگاران که پیگیری های آن نیز در حال انجام است، می تواند کمک بزرگی به حل مشکلات خبرنگاران اردکان باشد.
وی ثبت رسانه های مجازی شهرستان اردکان در سامانه های قانونی و اخذ مجوز فعالیت از سوی رسانه ها را از مقدمات ایجاد یک تشکل خبرنگاری منسجم و حرکت به سمت حرفه ای شدن عنوان کرد.
در ادامه این گردهمایی کارگاه آموزشی اطلاع رسانی در مسیر پیشرفت و توسعه با حضور محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
بیان مشکلات حوزه خبر و رسانه از سوی نمایندگان مطبوعات شهرستان اردکان و تجلیل از خبرنگاران، فعالان عرصه خبر و روابط عمومی های برتر در حوزه اطلاع رسانی از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار