پرداخت يارانه صادراتي به محصول سيب‌زميني در آذربايجان شرقي

کد خبر: ۲۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 29 April 2015

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي از پرداخت يارانه صادراتي به محصول سيب‌زميني در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، اکبر فتحي با بيان اينکه هيات دولت در 19بهمن ماه سال گذشته با پرداخت يارانه صادراتي براي سيب‌زميني به منظور صادرات اين محصول موافقت کرده بود، گفت: در اين جلسه، پيشنهاد تعيين و پرداخت يارانه صادراتي براي سيب‌زميني به منظور صادرات آن جهت حمايت از توليدات داخلي و توسعه صادرات بخش کشاورزي به تصويب هيأت وزيران رسيد.

وي با بيان اينکه پرداخت يارانه تشويقي به صادرات اين محصول مي‌تواند به افزايش صادرات و حمايت از توليد کمک کند، ادامه داد: يارانه تشويقي صادرات به خروج توليد مازاد سيب زميني از استان کمک شاياني مي‌کند.

فتحي با بيان اينکه بر اساس دستورالعمل اجرايي وزارت جهادکشاورزي براي هر کيلوگرم سيب زميني صادراتي يک هزار و پانصد ريال يارانه پرداخت خواهد شد ادامه داد: اين برنامه از زمان ابلاغ مصوبه، قابليت اجرايي دارد و در حال حاضر صادرکنندگاني که پروانه صادراتي دارند صادرات خود را انجام مي‌دهند و مشمول دريافت يارانه مي‌شوند.

وي با بيان اينکه برخي از رسانه ها عمده‌ترين مشکل پايين بودن صادرات سيب‌زميني را استفاده بيش از حدمجاز نيترات و اوره مي دانند، افزود: در آذربايجان شرقي تلاش کرده ايم اين ميزان را به استانداردهاي لازم و قابل قبول برسانيم.

معاون برنامه ريزي وامور اقتصادي سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه خبر پرداخت يارانه تشويقي باعث افزايش قيمت سيب‌زميني شده است، افزود: پرداخت يارانه به بخش صادرات به سود کشاورزان نيز خواهد بود؛ چرا که در ماه‌هاي گذشته قيمت سيب زميني پايين بود، در حالي که با اعلام اين خبر وافزايش صادرات، قيمت سيب زميني افزايش يافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار