ضرورت درمان گرا شدن خانواده های معتادان

ابراز تاسف معاون دادستان زنجان از فقدان مرکز درمان بانوان معتاد

در حال حاضر نگاه مسوولین به معتادان کاملا درمان‌گرایی است ولی خانواده‌ها این را نمی‌پذیرند و متاسفانه کمکی در این زمینه نمی‌کنند
کد خبر: ۳۰۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 26 September 2016
معاون دادستان زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، افزود: کمیته حقوقی و قضایی، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات متعددی را طی سال انجام می‌دهد.

وی به ساز و کار ترک اعتیاد معتادان اشاره کردو گفت: تا سال ۸۹ و بعد از انقلاب نگاه به معتادان مجازات محور بود ولی بعد از۸۹ نگاه  به معتادان درمان گرایی شد و در این میان درمان‌گرا شدن بحث ترک اعتیاد نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معاون دادستان زنجان گفت: باید بحث درمان گرا شدن معتادان در بین خانوادها فرهنگ‌سازی  شود.

احمدی تاکید کرد: در برخی از موارد خانواده‌ها داشتن فرزند دزد را به داشتن فرزند معتاد ترجیح می‌دهند ولی باید نوع نگرش در این زمینه اصلاح شده و نگاه به معتاد به مانند نگاه به یک بیمار باشد.

وی افزود: در حال حاضر نگاه به معتادان کاملا درمان‌نگرایی است  ولی خانواده‌ها این را نمی‌پذیرند و متاسفانه کمکی در این زمینه نمی‌کنند و خانواده باید بداند معتاد بیمار است و به او کمک کند و این امر باید فرهنگ سازی شود.

احمدی به بحث جمع‌آوری بانک اطلاعاتی معتادان اشاره کردو گفت: این امر به موضوع مبارزه بهتر کمک خواهد کرد و باید بانک اطلاعاتی معتادان در استان هم مورد توجه قرار گیرد.

وی یاد آورشد: جریمه‌های تعیین شده برای حمل مواد مخدر بازدارندگی لازم را ندارد وعدم اجرای قاطع قوانین باعث ایجاد مشکلاتی شده است و باید مجازات‌های نقدی اصلاح شود و هر سال با تغییر شاخص‌ها جزای نقدی نیز افزایش پیدا کند در صورتی که این طور نیست.

معاون دادستان  زنجان گفت: ما در اعمال مجارت ها مشکل داریم و این مجازات ها بازدارنده نیست و باید قانون اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه نداشتن مرکزی برای درمان بانوان معتاد مشکل بزرگی است، افزود: متاسفانه در استان زنجان مرکزی برای ترک اعتیاد بانوان وجود ندارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار