آیت الله نوری همدانی: شرکت در سرشماری واجب است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ارائه آمار درست بیکاری و بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می‌کند، گفت: بر مردم ایران واجب است به شرکت سرشماری‌ها پاسخ مثبت دهند.
کد خبر: ۳۰۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 06 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رئیس مرکز آمار ایران که ظهر پنج‌شنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: امید است سیاست‌ها و قوانینی وضع شود تا بیکاری از بین برود.

وی بیان داشت: کار مرکز آمار بسیار مهم است و مردم به آنها اعتماد دارند و مسئولان مرکز آمار نیز باید محرم اسرار مردم باشند.

این استاد برجسته حوزه ابراز کرد: مردم نباید نسبت به اموری که در سرنوشت آنان تأثیر  دارد،‌بی تفاوت باشند و لازم است در سرشماری‌ها اطلاعات دقیق ارائه دهند و به کشور کمک کنند.

وی عنوان کرد: بر مردم ایران واجب است به شرکت سرشماری‌ها پاسخ مثبت دهند و مسئولان مرکز آمار نیز باید امانت‌دار مردم باشند، زیرا این اعداد و ارقام در سیاست و اوضاع اقتصای کشور تأثیرگذار است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دادن آمار درست در سرشماری‌ها بیکاری را برطرف می‌کند و ارزانی نعمت در جامعه و مقدمات ازدواج جوانان و مسکن را فراهم می‌کند.

وی ابراز کرد: دخالت در امور کشور به هر شکلی باید زیر نظر ولایت فقیه باشد و در نظام ولایی و حکومتی باید در همه برنامه‌ها سلسله مراتب آن رعایت شود و به نظر ولایت فقیه نیز برسد که هرچیزی جز این خلاف شرع و اسلام است.

ایجاد تشتت آماری در کشور جایز نیست

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ایجاد تشتت توسط برخی نهادها با ارائه آمارهای متناقض، افزود: این دخالت برخی سازمان‌ها و نهادها جایز نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار