مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، روز گذشته به دیدار آیات‌ عظام مرتضوی و رضازاده از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد رفت.
کد خبر: ۳۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 07 May 2015
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با بیان اینکه وزارت کشور سعی در تعامل هرچه بیشتر با حوزه علمیه دارد، گفت: حوزه علمیه از دل مردم برخاسته و یک پایگاه مردمی است و مردم خواسته‌ها و مشکلات خود را بیشتر از طریق روحانیت مطرح می‌کنند.
شهرآرا گزارش کرد : حجت‌الاسلام‌والمسلمین نمازی، روز گذشته در دیدار با آیت‌ا... مرتضوی از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه نگاه وزارت کشور، دیدگاه توسعه‌ای و درنتیجه رونق تولید و اشتغال است، گفت: اصرار بر این مسئله است که امکانات و ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی شود و با نگاه توسعه، در آن زمینه برنامه‌ریزی شود. وی افزود: این اعتقاد وجود دارد که برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی به‌صورت استانی عمل شود و مدیریت‌ها استانی شود.
وی درباره هزینه بودجه یارانه ابراز کرد: این بودجه باید در مسیر خودش قرار گیرد که نمونه آن یکی از کارها در بخش بهداشت و هزینه‌های بیمارستانی بوده است.
همچنین در ادامه این دیدار، آیت‌ا... مرتضوی به اهمیت توجه به وضع اقتصادی مردم اشاره و خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی به قشر ضعیف جامعه فشار زیادی است که مسئولان باید راه‌حل مناسبی برای رفع این مشکل بیابند. وی با بیان اینکه هدف تمام دنیا این است که اسلام نباشد، ابراز کرد: از طرفی نیز وهابیت در عربستان تمام تلاش خود را به کار بسته تا شیعه را از بین ببرد. این استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه مشهد نسبت به وحدت شیعه و سنی تاکید کرد.
 همچنین حجت‌الاسلام نمازی، ظهر روز گذشته با آیت‌ا... رضازاده یکی دیگر از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد دیدار کرد و در این دیدار گفت: مشاور روحانیت به‌عنوان پیام‌رسان حوزه در هر استان وجود دارد که نظرهای حوزه علمیه را به مدیران اجرایی کشور انتقال می‌دهد.
وی با بیان اینکه باید استقلال حوزه علمیه حفظ شود؛ ولی از حمایت‌های دولت نیز بهره ببرد، ابراز کرد: شخص وزیر کشور با نگاهی اعتقادی به مسائل کشور نگاه می‌کند و سعی در ارتباط هرچه بیشتر با حوزه علیمه دارد. در این دیدار آیت‌ا... رضازاده با اشاره به اهمیت مسجد و توجه به این پایگاه مردمی، خاطر نشان کرد: در مسجد، به‌عنوان خانه خدا، باید به روی همه باز باشد و روحانیت نیز با علم و عمل خود کار کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار