دایره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گسترده می شود

عضو هیات مدیره و مسئوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: امسال دایره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گسترده می شود.
کد خبر: ۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 07 May 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید قلفی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: پارسال 15 نوع محصول کشاورزی با اعتبارچهارده هزارو 500 میلیارد ریال خریداری شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته خرید حمایتی گوجه فرنگی برای اولین بار انجام گرفت و در سال 94 برای سیب زمینی و پیاز هم برنامه داریم.

وی رویکرد سازمان تعاون روستایی را در سال 94 بازسازی مبتنی بر تجاری سازی و ایجاد زنجیره های تامین عنوان کرد و گفت: این رویکرد اساس سازمان است.

قلفی بیان کرد: پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی منوط به حضور پر رنگ بخش غیر دولتی و مشارکتی است و تعاون روستایی نقش مهم و بزرگی در تحقق این اهداف می تواند ایفا کند.

عضو هیات مدیره و مسوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اهمیت تعاونی روستایی آن را بزرگترین شبکه منظم کشور دانست و اضافه کرد: این شبکه از مرکز کشور تا دورترین نقطه کشور گسترده شده است و شعبه دارد.

وی از آمادگی سازمان مرکزی برای تکمیل و آماده سازی زیر ساختها در استان اردبیل خبر داد و افزود: یکی از نقاط قوت و برجستگی شبکه های تعاونی روستایی انعطاف پذیری و برنامه پذیری آن در راستای ماموریت های تعریف و محوله شده است.

وی گفت: متاسفانه به نظام صنفی و نظامهای بهره برداری در طول این مدت کمتر پرداخته شده است و به منظور هویت سازی برای بخش کشاورزی برنامه و آئین نامه هایی در سازمان نوشته و تنظیم شده است و به زودی برای تصویب به هیات دولت تقدیم خواهد شد.

وی حرکت و نیل از خرید تضمینی به خرید توافقی را از سیاست های سازمان عنوان کرد وافزود: این کا هم به نفع سازمان و هم به نفع کشاورزان و تولید کنندگان است.

در این آئین از زحمات چندین ساله لطف اله نامور مدیر کل قبلی تعاونی روستایی استان اردبیل تقدیر و غلامرضا میرزا حسینی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل منصوب شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مقصود حسن زاده
|
United States
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
جناب آقای مهندس میرزا حسینی
انتصاب شایسته حضرتعالی را تبریک عرض نموده وامیدوارم موفق موید باشید.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار