همواره یکی از مواردی که در میان عامه ی مردم از آن گلایه می شده است ، وجود معطلی ها و گاها ناهماهنگی هایی در هنگام مراجعه به دستگاه های اجرایی برای انجام کارها بوده است.
در این زمینه چند سالی است که دولت با ارائه برخی خدمات دستگاه های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت ، توانسته است ، تا حدودی رضایت مراجعه کنندگان را کسب کند که البته هنوز در این خصوص در ابتدای راه بوده و نیاز به گسترده تر کردن این خدمات دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که به ریاست سیدموسی خادمی استاندار ، برگزار شد ، مدیر فناوری اطلاعات و امنیت شبکه استانداری ،در خصوص آمار دفاتر پیشخوان دولت ،گفت: هم اکنون تعداد 87 دفتر در تمامی شهرهای استان وجود دارد که تعداد 75 خدمت از 15 دستگاه اجرایی (ثبت احوال، بیمه سلامت، عوارض شهرداری ها، پست، شرکت مخابرات و ...) را به مردم ارائه میدهند.
عباس رسولی اظهار داشت: برخی از دستگاه های اجرایی استان هم اکنون در حال واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت در استان هستند.
رسولی، از عموم مردم شریف استان خواست هرگونه تخلف مشاهده شده از دفاتر پیشخوان در سطح استان را به دبیرخانه کارگروه (مدیریت فناوری اطلاعات استانداری) با شماره تماس 33227520 گزارش دهند.
وی در خصوص محاسن واگذاری خدمات دستگاه های اجرای گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای کاهش ترافیک، مصرف سوخت، حفظ محیط زیست، تمرکز زدایی و در اختیار قراردادن خدمات دستگاه های اجرایی در نقاط مختلف شهرها و تحت نظارت کارگروه استانی دفاتر پیشخوان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در حال فعالیت هستند.