هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛

آیا ماشین استارت خواهد زد؟

هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی روز جمعه آغاز می شود که دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی در دربی تبریز به مصاف هم می روند.
کد خبر: ۳۶۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 25 January 2017
به گزارش تابناک تبریز، هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی روز جمعه آغاز می شود که دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی در شهرآورد تبریز و از ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز به مصاف هم می روند.
تراکتورسازی برخلاف حریف همشهری اش توانسته از همان هفته های ابتدایی قدرت برتر خود را به حریفان دیکته کند و به عنوان یکی از مدعیان اصلی تصاحب عنوان قهرمانی مطرح شود.
هرچند تراکتور در بازی های خارج از خانه عملکردی شگفت انگیز داشته و رکوردار است ولی در بازی های خانگی نیز حریفی پر تلاش و قدرتمند است.
تراکتور باید برای عقب نماندن از کورس قهرمانی همشهری اش را قربانی کند تا میلیون ها هوادار این تیم، رویای قهرمانی را نزدیک تر از همیشه حس کنند.
اما حریف تراکتور در این دیدار، که بر خلاف چند دهه پیش که یکی از پر طرفدارترین تیم ها بوده و اکنون یکی از کم تماشاگرترین تیمها محسوب می شود، به نوعی زنگ تفریح لیگ برترشده و به هیچ حریفی "نه" نگفته است!
بجز یکی دو دیدار آغازین فصل که نمایشی عجیب از قدرت و تاکتیک را در این تیم شاهد بودیم، در بقیه دیدارها یک حریف از پیش باخته بوده و فقط تفاضل گل حریفان را بهبود می بخشید!
حتی شوک دیرهنگام هم نتوانست سبزقباها را از بحران خارج سازد.
رفتن خطیبی و آمدن کاظمی که بسیار به درازا کشید و با حاشیه های فراوانی هم همراه بود تا اینجای کار نتیجه ای در بر نداشته و به نظر می رسد که مشکلات این تیم فراتر از نیمکت بوده و به درون باشگاه نیز وصل است. جدا شدن مهره هایی چون سامان و آندو و قهر مانوئل کمی عجیب بود ولی اضافه شدن برخی بازکنان نیز عجیب تر می نماید!
فرهاد کاظمی که فارغ از هر مسائلی به عنوان یک تکنسین نجات از سقوط معروف بود، تا به اینجای کار ناکام بوده به ویژه آن که، یک دیدار شش امتیازی مقابل صبا را نیز از دست داده است تا بیشتر به وخامت اوضاع تیمش پی ببرد.
بر روی کاغذ، تراکتور در این دیدار کار راحتی خواهد داشت چراکه حریف آنها 17 هفته بدون پیروزی را پشت سر گذاشته اند و میل به پیروزی نزد شاگردان کاظمی جایی ندارد و این تیم از نقطه نظر روانی خود را یک مغلوب زودهنگام می داند و صاحب آمار فاجعه آمیز نیم امتیاز به صورت میانگین از هر مسابقه است.
ولی زیبایی فوتبال به غیر قابل پیش بینی بودن آن است و شاید ماشین سازی با غلبه بر تراکتورسازی دست به یک شگفتی بزند و استارتی دوباره برای نیم فصل دوم را رقم بزند و بتواند کمی امیدوارانه تر به ادامه مسابقات فکر کند چراکه شکست در این دیدار مساوی است با خداحافظی سومین سهمیه تبریز از لیگ برتر، چیزی که پیش از این هم با تیم فوتبال شهرداری تبریز تجربه شده است.
باید منتظر ماند و دید که تراکتور به نوعی، سند سقوط ماشین را امضا خواهد کرد یا ماشین تراکتور را از صدر دور خواهد کرد!
عادل جعفرموحد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار