نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و سختی‌ها و شکنجه‌های بسیاری را متحمل شدند.
کد خبر: ۳۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 06 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گردهمایی جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی استان قزوین که صبح امروز در دفتر امام جمعه قزوین به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر برگزار شد، اظهار داشت: مردم شهیدپرور و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با فعالیت‌های سیاسی و مذهبی خود در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرده و با این رژیم به مبارزه پرداختند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت صبر و ایثار جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به پیروزی رسیده و امروز آحاد جامعه قدردان این رشادت‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی الگویی برای کشورهای اسلامی است، یادآور شد: مردم این کشورها از مؤلفه‌ها و عوامل پیروزی انقلاب الگوبرداری می‌کنند تا بتوانند به پیروزی برسند و موضوع فوق افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

عابدینی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سرآغاز حاکمیت ارزش‌های اسلامی در دنیا بود، بیان کرد: باید در حفظ و احیای این ارزش‌ها در جامعه کوشا باشیم تا بتوانیم به موفقیت نهایی دست یابیم.

وی مطرح کرد: امروز امت اسلامی با حضور در صحنه‌های مختلف از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و همین نشاندهنده ادامه دادن راه شهدا، جانبازان و آزادگان است.

امام جمعه‌ قزوین مطرح کرد: هر ساله ایام‌الله دهه‌فجر، فرصتی برای یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان است تا بدانیم که انقلاب اسلامی با چه زحماتی به دست آمده و قدردان آن‌ها باشیم.

عابدینی عنوان کرد: زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و سختی‌ها و شکنجه‌های بسیاری را متحمل شدند.

وی تصریح کرد: نیروهای انقلابی، مذهبی و روحانیون پیش از انقلاب اسلامی در شرایط بسیار ناامنی زندگی می‌کردند و هر زمان احتمال بازداشت آن‌ها توسط نیروهای ساواک وجود داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز به برکت تلاش‌هایی که در آن دوران صورت گرفت، کشورهای منطقه هم امنیت پیدا کرده‌اند.

عابدینی یادآور شد: در سال 53 برخی‌ها می‌گفتند اگر ملت ایران 100 سال آینده به اندازه آن روز فلسطین در کار مبارزاتی موفق عمل کنند، پیشرفت کرده‌ایم اما چهار سال بعد انقلاب به پیروزی رسید و باید به پاس این نعمت الهی خداوند را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه 22 بهمن 1357 شروع انقلاب اسلامی است و نهال انقلاب ریشه‌دار شد، تأکید کرد: ضروری است نسل‌های گذشته آرمان‌های انقلاب و امام راحل را به نسل جوان منتقل کنند.

گفتنی است در این دیدار، هر یک از جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به بیان خاطرات خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار