مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

نقشه راه مدیریت تالاب انزلی تهیه می‌شود

محمدرضا برجی با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم پروژه احیای تالاب انزلی از سال 93 اظهار کرد: پنج سال است که پروژه مذکور انجام می‌شود و از فاز اجرایی آن دو مرحله گذشته است.
کد خبر: ۳۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 23 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدرضا برجی با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم پروژه احیای تالاب انزلی از سال 93 اظهار کرد: پنج سال است که پروژه مذکور انجام می‌شود و از فاز اجرایی آن دو مرحله گذشته است.

وی به طرح جامع احیای تالاب انزلی اشاره کرد و افزود: سال 82 طرح مذکور به مدت دو سال اجرایی شد و پس از آن فاز نخست احیای تالاب انزلی در سال 85 اجرایی شده است.

برجی با بیان اینکه در فاز دوم احیای تالاب انزلی بیشتر بر اجرای فعالیت‌های پایلوت تاکید شده است، تصریح کرد: طرح‌ها در تمام حوزه‌ها به صورت اجرایی و کارکردی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ایجاد سدهای رسوبگیر در حوزه آبخیز تالاب انزلی را یکی از طرح‌های اجرایی در فاز دوم خواند و اضافه کرد: طرح تله‌های زباله‌گیر در حوزه آبخیز تالاب انزلی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه طرح اجرایی نخستین گام در فاز دوم احیای تالاب انزلی محسوب می‌شود، گفت: نقشه راه مدیریت حوزه آبخیز تالاب انزلی با مشارکت تمام سازمان‌ها، نهادها و مردم در کوتاه‌مدت و بلندمدت تهیه می‌شود و وابسته به افراد، زمان و مکان نیست.

برجی اهداف اصلی اجرای فاز دوم پروژه حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی را پشتیبانی همه‌جانبه به منظور ارتقای ظرفیت سازمانی مدیریت این تالاب از طریق کمیته مدیریت تالاب انزلی زیر نظر استانداری دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی مدیریت تالاب به منظور به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه موجود بین دیگر مناطق و کشورها در راستای ایجاد همکاری مستمر به منظور دستیابی به مدیریت فراگیر تالاب انزلی حائز اهمیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اجرای فاز دوم پروژه حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی در برگیرنده حفاظت اکوسیستم تالاب است، یادآور شد: مدیریت در زمینه آبخیز، فاضلاب، پسماند، اکوتوریسم و آموزش زیست‌محیطی در فاز دوم پروژه مذکور پیش‌بینی شده است.

وی به اجرای فاز دوم پروژه حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن اشاره کرد و گفت: اهداف پروژه مذکور با پشتیبانی فنی گروه کارشناسی جایکا و دستگاه‌های اجرایی گیلان عملیاتی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار