عاملی: ایجاد شبهه قبل‌ از انتخابات خطرناک است

خطیب جمعه اردبیل ایجاد شبهه و تردید قبل از انتخابات را بسیار خطرناک و ظلم به کشور، نظام و ملت دانست و گفت: این خطا علاوه بر تشویش اذهان، زمینه ساز اعتراضات اجتماعی است.
کد خبر: ۳۸۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 03 March 2017

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: هرکس به صحت انتخابات تردید ایجاد کند، ظلم وحشتناک به مردم و نظام کرده و بی شک تردید در صحت انتخابات تحمیل بدترین هزینه به ملت و کشور و جایگاه بین المللی کشور است.

وی بویژه ایجاد تردید قبل از انتخابات را بسیار خطرناک برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه این خطا و خبط را یکی از مسئولان بلندپایه دولت در این هفته مرتکب شد و سوژه عظیمی برای معاندان داخلی و خارجی و رسانه های دشمن فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: این مسئول بلندپایه شبهه دخالت مقدس ترین و بزرگترین نهاد مولود انقلاب را که کشور نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در طول تاریخ ۳۸ ساله انقلاب مدیون آنها بوده و ده ها هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، مطرح کرد.

وی با انتقاد از این بد سلیقگی بیان داشت: در طول ۳۸ سال انقلاب یک نمونه از دخالت نهاد مزبور در انتخابات دیده نشده است.

عاملی با اشاره به روند انتخابات در ایران اسلامی یادآور شد: بزرگترین مشخصه انتخابات در کشور این است که کوچکترین امکان تقلب و تخلف در آن وجود ندارد و سیستم انتخاباتی ایران اسلامی به نحوی است که آنچه از صندوق های رای بیرون می آید، رای خود مردم است.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس در داخل و خارج نمی تواند ادعا کند که انتخابات ایران مهندسی شده و نتایج از قبل تعیین شده است، ادامه داد: این را بهتر از همه، خود ملت ایران با تمام وجود لمس کرده اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص به انتخابات اخیر مجلس خبرگان اشاره کرد و متذکر شد: در این انتخابات رئیس سابق مجلس خبرگان و ۱۰ عضو شورای نگهبان رأی نیاوردند و دبیر شورای نگهبان در رتبه ۱۶ قرار گرفت یعنی دست ملت باز است که هرچه بخواهند در خصوص مدیریت کلان کشوری تصمیم بگیرند.

وی عنوان کرد: دموکراسی حقیقی و واقعی و اوج مردم سالاری دینی و سلامت انتخابات در ایران اسلامی موج می زند و الگو برای دنیاست. در سیستم انتخاباتی ما هیچکسی نمی تواند بگوید "رای من کو؟" تعبیر به حق الناس توسط مقام معظم رهبری باید در سطر اول منشور حقوق بشر سازمان ملل نوشته شود.

عاملی همچنین به مناسبت سالروز نسل کشی «خوجالو» در منطقه قره باغ افزود: چندین نسل کشی وحشتناک در زمان معاصر اتفاق افتاده از جمله نسل کشی مسلمانان در میانمار با حمایت اروپا و آمریکا، نسل کشی در آفریقای مرکزی توسط فرانسوی ها، نسل کشی در بوسنی و هرزگوین توسط اروپایی ها، نسل کشی وحشتناک ۷۰ ساله در فلسطین و نسل کشی تکان دهنده و عراق، سوریه و یمن با حمایت آمریکا و اروپا و جای تاسف اینکه نسل کشی در یمن به حدی است که در عرض دو سال دو میلیون بمب توسط سعودی ها در یمن ریخته شده است.

وی به مناسبت فرا رسیدن هفته نیکوکاری از شهروندان این استان خواست با همت تمام در رفع نیازهای دردمندان و مستمندان تلاش کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ما در این استان یک خانواده را تشکیل می دهیم و در این خانواده هیچکس نباید یکه خوار باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار