مسؤول طرح تفصیلی شهرداری اقبالیه خبر داد

شناسایی بافت‌های فرسوده در مناطق سنتی و مدرن اقبالیه

مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه گفت: با شناسایی بافت‌های فرسوده در مناطق سنتی و مدرن در محله‌های هدف، شهرداری اقبالیه گام‌های مثبتی برای بازسازی برمی‌دارد.
کد خبر: ۳۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امید علیجانی در جلسه بازآفرینی شهری که با هدف بهسازی و ارتقا سطح کیفی شهری  با حضور دبیر ستاد بازآفرینی استان، مدیرعامل سازمان عمران و مسکن‌ استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی همکاری بین‌بخشی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در محدوده‌ها و بافت‌های نامتجانس شهری بوده که به عنوان چالش مدیریتی مطرح است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اقبالیه همیشه پیشگام در پاسخگویی به مطالبات مردم بوده و از این جهت لازم است که دستگاه‌های عضو هم با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این شهر همکاری لازم را داشته باشند تا مطالبات مردم پاسخ داده شود.

مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه ادامه داد: حوادث و بلایای طبیعی موجب ایجاد خسارت در بافت‌های فرسوده می‌شود اما متأسفانه در بعضی شهرها در خصوص بازآفرینی بافت‌های فرسوده به لحاظ منظر شهری، حمل و نقل، ترافیک و ایمنی منازل مسکونی اقدامات مناسبی انجام نشده است.

علیجانی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه‌های شهری شهر اقبالیه به دلیل رعایت نکردن نکات فنی و عدم رعایت کاربری‌ها، محله‌هایی وجود دارد که در مواقع بحران نمی‌توان برای آن محله‌ها خدمات لازم و در خور و شأن شهروندان ارائه کرد و لازم است خود اهالی در این مورد مشارکت لازم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه برای اجرای سیاست‌های مربوط به بازآفرینی پایدار شهری جلب مشارکت مردم همراه با اعتماد عمومی است.

مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه یادآور شد: امیدواریم با تشکیل این ستاد و شناسایی بافت‌های فرسوده در مناطق سنتی و مدرن در محله‌های هدف، گام‌های مثبتی برای بازسازی برداریم.

علیجانی مطرح کرد: مدیریت شهری برای ترمیم زخم بافت‌های فرسوده سنتی و مدرن در بدنه جامعه و شهر نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است.

این مسؤول بیان کرد: همچنین با موظف شدن شهرداری در خصوص أخذ تسهیلات برای بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار