یک کارشناس اقتصادی خطاب به دولت:

بگویید چند درصد مردم زیر خط فقر هستند

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت با توجه به بانک اماری که در اختیار دارد بگوید که چند درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند.
کد خبر: ۴۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 06 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمود صالحی نیا در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد کشور، گفت: وضعیت اقتصادی با توجه به شرایط فعلی تغییر چندانی نداشته است البته دولت اعلام کرده است که نرخ تورم کاهش یافته و براساس آمار این گفته آنان صحت دارد اما بهتر است بگوید که چند درصد مردم کشور فقیر تر شده است.

وی بیان داشت: خط فقر بالای 2 میلیون تومان است و حال دولت با توجه به منابع آماری که در اختیار دارد می تواند در این خصوص شفاف سازی کند. مردم حق دارند در خصوص وضعیت کنونی آگاه شوند و چه خوب است رئیس دولت همانند ماه های ابتدایی سال گزارش عملکرد را به طور ویژه اعلام کند.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: همه ما به خوبی می دانیم که دولت های نهم و دهم تمام زیرساخت هایی که از ابتدای انقلاب بنا شده بود را به طور کلی از میان برده است و یک اقتصاد ویران را به حسن روحانی و همکارانش در دولت تدبیر تحویل داده است حال باید این را بدانیم که راهکار های اقتصادی دولت کنونی برای حل مشکلات چیست؟

وی بیان داشت: امروز مردم ایران با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند و منابع مالی آنان به مرور زمان کاسته شده است و اگر بخواهیم بگونه دیگری بیان کنیم قدرت خرید مردم به شدت کاسته شده است و این برای کشوری همانند ایران شایسته نیست.

وی ادامه داد: دولت یازدهم باید راهکار های خود را به همراه جزئیات اعلام کند و البته بگوید خروجی همایش اقتصاد ایران و دیگر همایش های این چنینی چه بوده و چه تاثیری در اقتصاد کشور داشته و خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار