مصرف آب باید مدیریت شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: برای استفاده بهینه از مصرف آب در بخش کشاورزی، متولیان آب باید آن‌ را مدیریت کنند.
کد خبر: ۴۶۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 23 July 2017
عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در ارتباط با کشت محصولات آبدوست در سطح استان، اظهار داشت: کشت این محصولات در زمینه آبیاری باید مدیریت شود.

وی با اشاره به موضوع بحران آب در لرستان، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از کشت این محصولات لازم است تا راهکارهای ارائه شده عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان یادآور شد: الگوهای کشت محصولات با برنامه‌ریزی ابلاغ شده و برای کشت هر محصول چارچوب طراحی شده است.

بازدار به کشت سیب‌زمینی در سطح استان اشاره کرد و افزود: برای کشت این ‌محصول متناسب با ظرفیت آبی استان پنج هزار و ۶۰۰ هکتار به ما ابلاغ شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز در سطح استان هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول سیب‌زمینی است.

این مسوول در خصوص کشت برنج نیز بیان کرد: در این زمینه نیز ۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت برنج است و این در حالی است که برای کشت هر هکتار برنج ۲۰ مترمکعب آب مصرف می‌شود.

بازدار تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی در خصوص جلوگیری از استفاده غیرمجاز کشاورزان از آب وظیفه‌ای ندارد و صاحب آب باید استفاده آن را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته حفاظت از منابع آب باید فعال‌تر شود، تصریح کرد: لازم است برای تحقق استفاده بهینه آب جریمه‌های بازدارنده اعمال شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی اضافه کرد: وزارت نیرو نیز باید به این موضوع ورود پیدا کند تا مشکلات در این زمینه رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار