تخریب یک محوطه تاریخی در گیلانغرب و پاسخ مسئولان میراث فرهنگی استان

روز گذشته خبری مبنی بر تخریب بخشی از یک محوطه تاریخی در شهرستان گیلانغرب در برخی رسانه ها منتشر شد که امروز مسئولین میراث فرهنگی استان کرمانشاه توضیحاتی در این خصوص ارائه دادند.
کد خبر: ۴۶۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،اکبر رضایی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  در این باره اظهارکرد: در روستای جوب باغان سفلی در دشت دیره شهرستان گیلانغرب یک محوطه تاریخی وجود دارد که در دل زمینهای کشاورزی منطقه قرار گرفته که گویا روز گذشته مالک این زمین بدون استعلام و اجازه از میراث فرهنگی استان، با استفاده از ماشین آلات سنگین اقدام به تسطیح آن کرده است.
 
وی ادامه داد: گزارشهای اولیه حاکی از آن است که در این تسطیح صورت گرفته مقداری بلوک های سنگی تاریخی از دل خاک بیرون افتاده و در واقع این محوطه تاریخی تخریب شده
است.
 
رضایی با بیان اینکه این محوطه تاریخی ثبت ملی شده است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه سریعا نسبت به اعزام تیم کارشناسان باستان شناسی به محل محوطه تاریخی تخریب شده اقدام کرده و به محض دریافت گزارش کارشناسان، آن را رسانه ای خواهیم کرد.
 
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهارکرد: درحال حاضر میراث فرهنگی استان شکایتی در این خصوص به دادسرای شهرستان گیلانغرب تقدیم کرده و منتظر پیگیری های قضایی آن
هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار