به گزارش «تابناک یزد»؛حجتالاسلام اکبر طالبی صبح امروز در جلسهای با حضور مدیران ثبتاسناد و املاک استان یزد از شروع بازرسی از اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد اسناد خبر داد و بیان داشت: این بازرسی از هفته جاری به مدت 45 روز با استقرار هیأت بازرسی در محل ساختمان اداره کل ثبتاسناد و املاک استان واقع در خیابان فرخی، کوچه دادگستری آغاز میشود.
مدیرکل بازرسی استان یزد با اشاره بهضرورت و اهمیت امر بازرسی و نظارت به روایات و توصیههای امیرالمؤمنین (ع) پیرامون لزوم نظارت دقیق بر کارگزاران و برخورد با تخلفات مسئولین اشاره کرد و افزود: آنچه از سیره حکومتداری حضرت علی (ع) برمیآید این است که ایشان در مورد دستدرازی به بیتالمال و خیانت در کار اداری و حکومتی با رفعت برخورد نمیکردند و بر همین اساس و طبق توصیههای دینی ما؛ در این موارد باید با متخلفین بهطورجدی برخورد شود و هیچ کوتاهی صورت نگیرد و تلاش اداره بازرسی کل کشور نیز اجرای همین اصل است.
وی بابیان اینکه نظارت برنامهای، نظارت موردی و نظارت فوقالعاده سه شیوه بازرسی از ادارات و نهادها است افزود: این بازرسی از اداره کل ثبتاسناد و املاک استان نظارت برنامهای و بر اساس مصوبات کشوری است.
طالبی اضافه کرد: در این بازرسی علاوه بر بازرسان استان تعدادی بازرس مدعو از سایر استانها نیز حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد پروندهها و تخلفات اداری در یزد بهمراتب از سایر استانهای کشور کمتر است و یزد در این مورد در کشور زبانزد است که آنچه مشخص است این است که دینداری و اعتقادات راسخ مردم به توصیهها و دستورات اخلاقی دین اسلام در این دیار، اصلیترین دلیل این موضوع است.
چنانچه کارکنان و شهروندان در خصوص عملکرد و اقدامات این دستگاه اجرایی شکایت یا گزارشی دارند میتوانند به هیئت بازرسی مستقر در اداره کل ثبتاسناد و املاک یزد مراجعه و یا با شماره تلفن گویای 136 و یا شماره تلفن 03537260072 تماس حاصل فرمایند.
همچنین سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتیhttp://shekayat.bazresi.ir آماده دریافت شکایات و گزارش شهروندان در این زمینه است.